Afsluiting Soesterbergsestraat (N413) in Soestduinen

Vanaf 22 mei voert aannemer KWS Infra in opdracht van de provincie Utrecht werkzaamheden uit aan de Soesterbergsestraat (N413) in Soestduinen, in verband met de aanleg van de doorfietsroute Utrecht - Amersfoort. Het betreft het gedeelte ter hoogte van de spoorwegovergang en de kruising met De Beaufortlaan/Monnickenboschweg. Om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren wordt de N413 tijdelijk afgesloten.

wegenbouw

Afsluitingen: drie avonden/nachten en een weekend

De Soesterbergsestraat (N413) wordt ter hoogte van de spoorwegovergang en de kruising met De Beaufortlaan/Monnickenboschweg gedurende drie avonden/nachten en een weekend afgesloten:

• Van maandagavond 22 mei, 20.00 uur tot dinsdagochtend 23 mei, 6.00 uur.
  • Van dinsdagavond 23 mei, 20.00 uur tot woensdagochtend 24 mei, 6.00 uur.
  • Van dinsdagavond 30 mei, 20.00 uur tot woensdagochtend 31 mei, 6.00 uur.
  • Van vrijdagavond 2 juni, 20.00 uur tot maandagochtend 5 juni, 6.00 uur.

Bereikbaarheid tijdens de afsluitingen

Tijdens de afsluiting is er een omleidingsroute voor gemotoriseerd verkeer via de N221, de N237 en de N413. Fietsers en voetgangers kunnen de kruising en het spoor wel oversteken en worden ter plaatse begeleid door verkeersregelaars.

Overige hinder

De werkzaamheden kunnen geluidsoverlast veroorzaken. Daarnaast worden er bouwlampen gebruikt om de werkzaamheden in het donker veilig te kunnen uitvoeren. Bewoners die dichtbij de kruising wonen kunnen hier overlast van ervaren.

Blijf op de hoogte en download de KWS-app

Met de KWS-app blijft u de hoogte van werkzaamheden en van eventuele wijzigingen in de planning. U kunt de KWS-app gratis downloaden op uw mobiele telefoon of tablet. Zoek in de app naar ‘Doorfietsroute Utrecht-Amersfoort’, open het project en klik op ‘volgen’.

Achtergrondinformatie doorfietsroutes

De werkzaamheden in Soestduinen maken deel uit van het project doorfietsroute Utrecht-Amersfoort. Om vlot, veilig en comfortabel tussen dorpen en steden te fietsen, werkt de provincie aan negen doorfietsroutes. Samen met gemeenten verbeteren we bestaande fietspaden, verbinden ze aan elkaar en voorzien ze van herkenbare belijning, wegwijzers en verlichting. Zo wordt het aantrekkelijker om ook voor langere afstanden en naar je werk de fiets te pakken. Dat is goed voor ons klimaat, vermindert de files op de weg en het is gezond. Op de doorfietsroutes zijn alle fietsers welkom, of je nu snel of rustig fietst. Je komt hier minder obstakels tegen en krijgt vaak voorrang op ander verkeer. Download de IK FIETS APP en krijg nog sneller groen licht.

Meer informatie over de doorfietsroutes is te vinden op www.provincie-utrecht.nl/doorfietsroutes

miranda.mens@provincie-utrecht.nl06 53 21 55 01