Burgemeester Van Benthem begint aan vierde termijn in Eemnes

Commissaris van de Koning Hans Oosters heeft maandagavond 4 september, tijdens een buitengewone raadsvergadering, burgemeester Roland van Benthem van Eemnes de ambtseed afgenomen. Roland van Benthem is sinds september 2005 burgemeester van Eemnes. Hij begint aan zijn vierde termijn van zes jaar en is de langstzittende burgemeester in dezelfde gemeente van Nederland.

Installatie burgemeester Van Benthem

Tijdens zijn toespraak noemde de commissaris burgemeester Van Benthem een ‘meewerkend voorman’. Van Benthem is portefeuillehouder Financiën in het college van B&W en zorgt voor sluitende begrotingen. “Een kei met cijfers, die met zijn heldere duiding de hele raad keer op keer meekrijgt,” aldus de commissaris. Van Benthem is van huis uit registeraccountant. Ook prees de commissaris Roland van Benthem voor zijn vermogen om makkelijk contact te leggen met de inwoners, zijn ijzersterke geheugen en zijn strategisch inzicht.

Burgemeester van Benthem is 55 jaar. Hij is sinds afgelopen donderdag de langstzittende burgemeester in dezelfde gemeente van ons land; toen ging burgemeester Henri Lenferink van Leiden met pensioen. Lenferink was op dat moment de langstzittende burgemeester in één gemeente.

Ondertekening installatie burgemeester Van Benthem Eemnes

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69