Busstation Lekbrug Vianen feestelijk geopend

Tijdens de officiële opening waren er toespraken van Joop van Montfoort (wethouder gemeente Vijfheerenlanden) en André van Schie (gedeputeerde Provincie Utrecht) en konden reizigers genieten van gezellige livemuziek.

Gedeputeerde Andre van Schie en wethouder Joop van Montfoort van gemeente Vijfheerenlanden stallen hun fietsen in de nieuwe overdekte fietsenstalling.

Gedeputeerde Andre van Schie: “De gemeente Vijfheerenlanden en de provincie Utrecht zijn samen aan de slag gegaan om de inbreng van reizigers te verwerken tot concrete verbetermaatregelen. Ook de rekening van de verbeterpunten hebben we samen opgepakt. Dit maakt dit nieuwe busstation een goed voorbeeld van hoe je kunt samenwerken met overheden en inwoners om de leefomgeving beter te maken, in dit geval door het op- en overstappen op de bus aantrekkelijker te maken.”

Vernieuwd busstation Lekbrug Vianen

Mede dankzij de inbreng van reizigers is het busstation het afgelopen jaar sterk verbeterd. Afgelopen jaar is er hard aan gewerkt om het busstation aantrekkelijker en veiliger te maken. Zo zijn er nieuwe fietsenstallingen en fietskluizen geplaatst, zijn er abri’s (bushaltes) vervangen en verplaatst, is er een nieuwe kiss&ride strook aangelegd en is de looproute onder het viaduct veiliger gemaakt.

Samen maken we een knooppunt toegankelijk.