Corry van Rhee-Oud Ammerveld waarnemend burgemeester in Rhenen

Commissaris van de Koning Hans Oosters heeft Corry van Rhee-Oud Ammerveld beëdigd als waarnemend burgemeester van Rhenen. Dit gebeurde op het Utrechtse provinciehuis na goed overleg met de fractievoorzitters van de gemeenteraad van Rhenen. De benoeming gaat in op maandag 12 februari.

CvdK Hans Oosters heeft Corry van Rhee-Oud Ammerveld beëdigd als waarnemend burgemeester van Rhenen

Afscheid burgemeester Van der Pas

Eind december werd bekend dat burgemeester Hans van der Pas van Rhenen burgemeester wordt van Maashorst in de provincie Noord-Brabant. Op 7 maart neemt hij afscheid van de gemeente Rhenen. Omdat hij voor die tijd vakantie heeft, begint de waarnemend burgemeester komende week. De procedure voor het vinden van een nieuwe burgemeester van Rhenen gaat naar verwachting dit voorjaar van start.

Eerder waarnemend burgemeester

Burgemeester Van Rhee-Oud Ammerveld (67) was eerder waarnemend-burgemeester in Beuningen, Druten, Scherpenzeel en West Maas en Waal. Tussen 2009 en 2017 was zij wethouder namens de PvdA in Tiel. In die gemeente was zij eerder raadslid en fractievoorzitter. Burgemeester Van Rhee is getrouwd, woont in Tiel en heeft drie kinderen en drie kleinkinderen.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69