Denk mee over de toekomst van het OV

U Ned - een samenwerking van Rijk, provincie en gemeenten - houdt in juni informatiebijeenkomsten over de MIRT-verkenning OV en Wonen Regio Utrecht. Wilt u meedenken over de toekomst van het openbaar vervoer in de regio Utrecht? Kom dan naar één van de informatiebijeenkomsten.

Tramlijn 22 bij Science Park

We onderzoeken hoe we het openbaar vervoer kunnen verbeteren en extra woningbouw mogelijk kunnen maken. We willen overbelasting voorkomen rond Utrecht Centraal, Utrecht Science Park én nieuwe en bestaande woon-en werklocaties in Utrecht beter bereikbaar maken. Hoe we dit het beste kunnen doen, onderzoeken we als het Rijk, provincie en gemeenten samen in het programma U Ned.

Wat onderzoeken we

• een mogelijk nieuwe (deels ondergrondse) tramverbinding, de ‘Merwedelijn’
  • het mogelijk verleggen van de tramlijn langs Kanaleneiland naar Papendorp, de ‘Papendorplijn’ (afhankelijk van hoe de mogelijke Merwedelijn er precies uit komt te zien)
  • het vaker laten rijden van de bestaande Tramlijn 22 in de spits voor grote reizigersgroepen van en naar Utrecht Science Park
  • de aanleg van een mogelijke tweede busbaan op het Utrecht Science Park
  • doorstroommaatregelen voor de Waterlinieweg om te kijken hoe we bussen sneller kunnen laten doorrijden.

Geef uw mening

Als inwoner en reiziger kunt u uw mening geven over hoe de samenwerkende overheden dit onderzoek doen. U kunt bijvoorbeeld in de buurt wonen van een mogelijk nieuwe OV-lijn en u wilt hier wellicht graag gebruik van maken of u wilt zo weinig mogelijk overlast. Misschien maakt u zich juist zorgen dat de afstand naar een halte te ver wordt. Als u het belangrijk vindt dat dit soort zaken worden meegenomen in het onderzoek, kunt u dat in deze fase aangeven.

Kom naar één van de informatiebijeenkomsten:

• dinsdag 6 juni van 17-20 uur, live
  • dinsdag 13 juni van 20-21 uur, live
  • donderdag 15 juni van 17-20 uur, online

Voor meer informatie, locatie en aanmelden: www.programma-uned.nl/ov-en-wonen.

U kunt op de Notitie Reikwijdte en Detailniveau ook een officiële reactie (zienswijze) geven via de website van de Rijksoverheid www.platformparticipatie.nl/ovenwonenutrecht.

miranda.mens@provincie-utrecht.nl06 53 21 55 01