Dit is de uitslag voor de Eerste Kamerverkiezingen in de provincie Utrecht

Bron: Provinciale Staten

De Provinciale Staten van Utrecht hebben vandaag gestemd voor de kandidaten van de Eerste Kamer. Het proces-verbaal, met hierin de uitslag van deze stemming, staat nu online.

Eerste Kamerverkiezingen 2023

Voorzitter van het stembureau, commissaris van de Koning Hans Oosters: “De verkiezingen zijn ordelijk verlopen, de sfeer was goed in de Utrechtse Statenzaal. De griffier is meteen na het opmaken en voorlezen van het proces-verbaal naar Den Haag vertrokken om de enveloppen te overhandigen aan het centraal stembureau, die is gevormd door de Kiesraad”

Onderstaande volgorde is op basis van lijstniveau van de officiële kandidatenlijst voor de Eerste Kamer.

Forum voor Democratie - 1 stem

Kroon

Volt - 2 stemmen

Perin-Gopie (2)

De officiële uitslag, inclusief de stemmingen van o.a de andere provincies, wordt vastgesteld en bekendgemaakt op 1 juni 16:00. Dan wordt in het gebouw van de Eerste Kamer duidelijk hoeveel zetels naar welke partij gaan.

Je kunt hier de verkiezingen voor de Eerste Kamer van de provincie Utrecht terugkijken.

roel.breet@provincie-utrecht.nl06 43 24 64 02