Eembrug gestremd voor scheepvaart door werkzaamheden

De Eembrug in Eembrugge is op vrijdag 17 en zaterdag 18 november gestremd voor de scheepvaart door werkzaamheden aan het brugdek van het fietspad. De brug is van vrijdagochtend 07:00 uur tot zaterdagavond 22:00 uur gestremd voor alle scheepvaart. De Bisschopsweg (N414) blijft beschikbaar voor autoverkeer.ra er een nieuwe datum is, informeren we u via deze website.

Door de slechte weersomstandigheden en voorspelde temperatuur zijn de werkzaamheden tot nader order uitgesteld. Zodra er een nieuwe datum is, informeren we u via deze website.

Eembrug staat half open, gezien vanaf het water

In opdracht van de provincie Utrecht voert Gebr. Van Kessel onderhoud uit aan de Eembrug. Tijdens de werkzaamheden worden onder andere de slijtlaag op de fietsbrug vervangen. De brug kan beide dagen niet worden geopend of gesloten.

Verkeershinder

Fietsers kunnen niet over de Eembrug en worden ter plaatse omgeleid via de Geerenweg, De Oversteek en Zuidereind. De extra reistijd is tien minuten. Autoverkeer moet rekening houden met beperkte hinder, er is één rijstrook beschikbaar. Verkeer wordt door verkeersregelaars over de brug geleid.

Slag om de arm

Bij werkzaamheden kunnen onvoorziene (weers)omstandigheden roet in het eten gooien waardoor het werk moet worden uitgesteld naar een later moment.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46