Feestelijke opening vernieuwd busstation Lekbrug Vianen

Op maandag 11 december organiseren gemeente Vijfheerenlanden en provincie Utrecht de feestelijke opening van het vernieuwde busstation Lekbrug Vianen. Van 15.30 tot 16.30 uur vindt de officiële opening plaats. Tijdens de officiële opening zijn er toespraken van Joop van Montfoort (wethouder gemeente Vijfheerenlanden) en André van Schie (gedeputeerde Provincie Utrecht) en kunnen reizigers genieten van gezellige livemuziek. Daarnaast kan er de hele dag worden genoten van gratis koffie en thee.

Busstation Lekbrug Vianen

Afgelopen jaar is er hard aan gewerkt om het busstation aantrekkelijker en veiliger te maken. Zo zijn er nieuwe fietsenstallingen en fietskluizen geplaatst, zijn er abri’s (bushaltes) vervangen en verplaatst, is er een nieuwe kiss&ride strook aangelegd en is de looproute onder het viaduct veiliger gemaakt.

In 2024 zal het busstation nog verder worden verbeterd. De looproute onder het viaduct krijgt een lichtere uitstraling met de komst van een kunstwerk. Momenteel zijn drie kunstenaars bezig met het maken van een schetsontwerp. Begin volgend jaar kiezen we, samen met een selectie reizigers, welke kunstenaar het kunstwerk mag gaan realiseren. Naar verwachting is het kunstwerk dan aan het eind van het jaar zichtbaar.

Samen maken we een knooppunt toegankelijk

Nu al benieuwd hoe het knooppunt Lekbrug-Vianen is geworden?, bekijk de video.

Samen maken we een knooppunt toegankelijk.