Gemeenteraad De Ronde Venen wil herbenoeming burgemeester Divendal

De  gemeenteraad van De Ronde Venen heeft op woensdagavond 31 mei besloten burgemeester Maarten Divendal aan te bevelen voor herbenoeming voor een nieuwe termijn van zes jaar. Het wordt zijn derde termijn als burgemeester. Maarten Divendal is sinds eind 2011 burgemeester van De Ronde Venen. Zijn tweede termijn loopt af op 22 november 2023.

Burgemeester Maarten Divendal gemeente De Ronde Venen

De gemeenteraad stuurt de aanbeveling binnenkort naar de commissaris van de Koning Hans Oosters. De commissaris zal de aanbeveling vervolgens met zijn advies doorsturen naar de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die het Koninklijk Besluit voor de herbenoeming voorbereidt.

De installatie van Maarten Divendal voor zijn derde ambtstermijn als burgemeester van De Ronde Venen vindt plaats op 23 november 2023. Bij deze vergadering is de commissaris van de Koning aanwezig om hem de belofte af te nemen.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69