Informatiemarkt voor ondernemers op bedrijventerreinen

De provincie Utrecht houdt op maandag 29 januari 2024 een informatiemarkt over het belang van samenwerken op bedrijventerreinen en over de aanpak voor maatschappelijke opgaven zoals klimaatadaptatie, de overgang naar de circulaire economie, energietransitie, netcongestie en duurzame mobiliteit. Hoe beter bedrijven doorgaans zijn georganiseerd op bedrijventerreinen, hoe makkelijker ze hierin kunnen samenwerken. De provincie wil ondernemers onder meer informeren over de vormen van organisatiegraad (BIZ, ondernemersvereniging, etc.) en de provinciale (subsidie)mogelijkheden.

Bedrijventerrein Utrecht, dronefoto

Welkom op het Huis voor de provincie zijn naast de ondernemers ook vertegenwoordigers van bedrijven(terreinen) en hun parkmanagers en ambtenaren in gemeenten en provincie, die zich bezighouden met economie en/of verduurzamingsvraagstukken.

Sinds augustus 2023 heeft de provincie Utrecht twee aanjagers Percy Douglas en Lennart de Pee) in dienst om de organisatiegraad op bedrijventerreinen te stimuleren en niet-actieve ondernemersverenigingen te (her)activeren. Tijdens de bijeenkomst presenteren Percy en Lennart over hoe ze vanuit de provincie Utrecht kunnen helpen om de organisatiegraad op bedrijventerreinen te verbeteren. Ook neemt Patrick Keller u mee in de do's & don'ts van het oprichten van een BIZ op bedrijvenpark Gaasperwaard.

In het tweede gedeelte van de bijeenkomst informeert Bastiaan de Jonge u over netcongestie en de provinciale aanpak voor energiehubs op bedrijventerreinen. De bijeenkomst wordt afgesloten met een netwerkborrel met een interactieve informatiemarkt waarin u alles leert over de provinciale ondersteuning op het gebied van circulariteit, energietransitie, human capital, innovatiegelden en andere regelingen gericht op bedrijven(terreinen).

Vragen over dit onderwerp kunt u per e-mail sturen naar: Lennart de Pee, via: lennart.de.pee@provincie-utrecht.nl en Percy Douglas, via: percy.douglas@provincie-utrecht.nl.

De bijeenkomst vindt plaats op maandag 29 januari om 14.00 uur in de foyer van het Huis voor de provincie in Utrecht. Bent u geïnteresseerd, meld u aan via: Meld je aan (provincie-utrecht.nl)

miranda.mens@provincie-utrecht.nl06 53 21 55 01