Laurens de Graaf beëdigd voor tweede termijn als burgemeester van Lopik

Commissaris van de Koning Hans Oosters heeft op 14 november tijdens een buitengewone raadsvergadering in Dorpshuis XXL in Benschop burgemeester Laurens de Graaf de ambtseed afgenomen. De Graaf begint aan zijn tweede termijn als burgemeester van Lopik. Een termijn duurt zes jaar.

Commissaris van de Koning Hans Oosters en Burgemeester de Graaf van de gemeente Lopik

Nieuw elan

De commissaris noemde Laurens de Graaf tijdens zijn toespraak “onvoorwaardelijk betrokken bij zijn gemeente” en “oprecht geïnteresseerd in mensen”, zowel binnen als buiten de muren van het gemeentehuis. “Laurens is overal, heeft oog voor mensen en oor voor hun verhalen. Niemand vraagt hem om trompet te spelen op de begrafenis van een eenzame arbeidsmigrant. Daar komt hij zelf mee. En raakt er mensen mee.” Daarnaast nam burgemeester De Graaf diverse initiatieven om de gemeenteraad beter haar rol als controleorgaan te laten vervullen. “Het heeft een nieuw elan gebracht in deze gemeente.”

Burgemeester de Graaf, Lopik

Laurens de Graaf (46 jaar) is getrouwd en heeft twee kinderen. Hij werd op 10 november 2017 burgemeester van Lopik. Daarvoor was hij lector ‘Organiseren van Verandering in het Publieke Domein’ aan de Hogeschool Utrecht en universitair docent aan de Universiteit van Tilburg.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69