Maarten Divendal beëdigd voor derde termijn als burgemeester De Ronde Venen

Commissaris van de Koning Hans Oosters heeft op 23 november tijdens een buitengewone raadsvergadering burgemeester Maarten Divendal de ambtseed afgenomen. Divendal begint aan zijn derde termijn als burgemeester van De Ronde Venen. Een termijn duurt zes jaar.

Commissaris van de Koning Hans Oosters feliciteert burgemeester Maarten Divendal

Tijdens zijn toespraak noemde de commissaris Maarten Divendal “een belangstellende, empathische man die goede vragen stelt en goed luistert”. Iemand die “wars is van hiërarchie en niet houdt van dikdoenerij”. Tegelijkertijd, zo vertelde de commissaris, kan hij kordaat en stevig optreden, zowel in de gemeenteraad als daarbuiten en is niet bang om te prikkelen of confronteren: “Als bewoners komen klagen over de uit de hand gelopen feestweek in Abcoude, zegt hij onomwonden: “U hebt een klacht, maar wat hebt u er zelf aan gedaan?”

Maarten Divendal (65 jaar) is getrouwd en heeft twee kinderen. Hij werd op 22 november 2011 burgemeester van De Ronde Venen. Daarvoor was hij onder meer raadslid in Heemstede, wethouder in Haarlem en woordvoerder en plaatsvervangend directeur voorlichting op het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69