Nachtafsluiting N420 in Nieuwerbrug voor rioolonderhoud

De N420 (Molendijk) in Nieuwerbrug aan den Rijn is van woensdag 25 oktober 21:00 uur tot donderdag 26 oktober 6:00 uur afgesloten in verband met rioolonderhoud. De weg is dicht tussen de rotondes met de A12, onder het viaduct tussen Nieuwerbrug en Waarder. Verkeer wordt in beide richtingen omgeleid.

Een vrachtauto met apparatuur om rioleringen te inspecteren en schoon te maken via de putten in of langs de weg.

Van der Velden Rioleringsbeheer voert in opdracht van de provincie Utrecht onderhoud uit aan het riool, zoals reinigen en inspecteren. De N420 ligt voor een klein deel in Zuid-Holland, maar is in beheer van de provincie Utrecht.

Omleiding

Verkeer richting Woerden-West en Nieuwerbrug wordt in beide richtingen omgeleid via afrit Woerden op de A12. Bij calamiteiten krijgen de nood- en hulpdiensten een snelle doorgang. Ook de bus kan langs de wegwerkzaamheden passeren.

Inspectie

De werkzaamheden langs de Molendijk maken deel uit van het jaarlijkse rioleringsonderhoud dat de provincie Utrecht uitvoert langs haar wegen. Door de inspectieputten, de kolken en de afvoerleidingen niet alleen te reinigen maar ook te inspecteren, krijgt de provincie een actueel inzicht in de technische staat van de riolering. Op basis daarvan maakt zij een onderhoudsplan voor de toekomst.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46