Onderzoekswerkzaamheden Rondweg-Oost Veenendaal

In de periode 22-26 mei 2023 vinden er gedurende vier avonden en nachten werkzaamheden plaats op de Rondweg-Oost (N233) in Veenendaal waarbij één van de rijrichtingen wordt afgesloten. De werkzaamheden vinden plaats tussen de rotonde bij de Prins Clauslaan en de kruising van de Rondweg-Oost/Lorentzstraat.

waarschuwingsbord wegwerkzaamheden

Werkzaamheden

De werkzaamheden betreffen onderzoeken om erachter te komen hoe de bodem van de (midden)berm is samengesteld. Ook worden er enkele kleine gaten in het asfalt geboord om het draagvermogen van de ondergrond te onderzoeken. De onderzoeken worden gedaan als voorbereiding op het maken van een ontsluiting van de nieuw te bouwen woonwijk Groenpoort en op de verbreding van de weg tot aan de A12. De provincie Utrecht verwacht de ontsluiting en de verbreding in 2024 te kunnen uitvoeren.

Wegafsluitingen en verkeersmaatregelen

Om de bovengenoemde onderzoeken te kunnen uitvoeren, moet afwisselend één rijstrook per rijrichting worden afgesloten gedurende vier avonden/nachten waarbij het verkeer wordt omgeleid.

Afsluiting rijbaan N233 richting A12-Rhenen

Van 22 op 23 mei en van 23 op 24 mei is de N233 richting A12-Rhenen afgesloten voor alle verkeer, tussen 21:00 uur 's avonds en 05:30 uur de volgende ochtend. De richting Rhenen-A12 blijft open. Overdag wordt er niet gewerkt en is ook de richting A12-Rhenen open.i

• Het verkeer wordt met borden omgeleid via de Rondweg-West en afrit 23. De omleidingsroute staat met borden aangegeven.

• Alle panden blijven bereikbaar via de omleidingsroute.

• Bij calamiteiten krijgen de nood- en hulpdiensten een snelle doorgang langs de werkzaamheden.

Afsluiting rijbaan N233 richting Rhenen-A12

Van 24 op 25 mei en van 25 op 26 mei is de N233 richting Rhenen-A12 afgesloten voor alle verkeer, tussen 21:00 uur ’s avonds en 05:30 uur de volgende ochtend. De richting A12-Rhenen blijft open. Overdag wordt er niet gewerkt en is ook de richting Rhenen-A12 open.

• Het verkeer wordt omgeleid via de Rondweg-West (afrit 23). De omleidingsroute staat met borden aangegeven.

• Alle panden blijven via de omleidingsroute bereikbaar.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op Twitter.

clara.van.foreest@provincie-utrecht.nl06 18 30 04 63