De provincie Utrecht vraagt een aantal inwoners, bedrijven, instellingen en gemeenten die in 2022 contact met de provincie hebben gehad hoe zij dit ervaren hebben en wat er beter zou kunnen. De antwoorden gebruikt de provincie om haar dienstverlening verbeteren.

Inwoners en organisaties komen bij de provincie om een melding te doen of een aanvraag voor een vergunning of subsidie in te dienen. Uit een eerste serie van gesprekken is gebleken dat onze contacten eenvoudig taalgebruik, maatwerk en een eenvoudige manier van aanvragen belangrijk vinden. We willen graag nog meer informatie verzamelen. Daarom krijgen relaties die in 2022 contact met ons hadden een uitnodiging om hun ervaringen en wensen met ons te delen. Zij kunnen ons namelijk het beste vertellen hoe zij zijn geholpen. En hoe ze in de toekomst nog beter geholpen kunnen worden.
Het onderzoek loopt nog tot 28 oktober. Begin december zijn de resultaten van het onderzoek bekend. Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met de provincie Utrecht via: digitaledienstverlening@provincie-utrecht.nl.
Heb je een idee om de (digitale) dienstverlening van de provincie Utrecht te verbeteren? Laat het ons weten via: digitaledienstverlening@provincie-utrecht.nl.