Provincie Utrecht gaat elektrisch met hulp van Europa

In 2028 moet al het busvervoer in de provincie ‘schoon’ verlopen. De provincie werkt daarom samen met de Hogeschool Utrecht, andere Europese regio’s en met financiering uit Brussel om elektrische bussen verder te ontwikkelen en uit te rollen.

Provincie Utrecht gaat elektrisch met hulp van Europa .

Het eerste project is het verbeteren van de monitoring op de prestaties van de elektrische bussen en het energiegebruik. Het tweede project is een pilot in de busremise in Nieuwegein waarin batterijpakketten uit e-bussen een 2e leven krijgen door ze te gebruiken als buffer om pieken in het energienet te verminderen en het laden van e-bussen makkelijker te maken.

Voor het project is in totaal zo’n 1,5 miljoen euro verstrekt uit het Interreg Europees programma, waarvan 2 ton voor Utrecht.

Missing Herbruikbare inhoud.