Uitloop werkzaamheden N484 in Vijfheerenlanden door weersomstandigheden

Door slechte weersomstandigheden lopen de werkzaamheden aan de Provincialeweg (N484) in Vijfheerenlanden uit tot woensdag 22 november. De grote regenval van de afgelopen weken maakte asfalteren onmogelijk. De werkzaamheden op de weg tussen Schoonrewoerd en Zijderveld duren daarom een aantal dagen langer.

Werkzaamheden aan N484 in Schoonrewoerd

KWS voert sinds 16 oktober in opdracht van de provincie Utrecht groot onderhoud uit aan de N484. In eerste instantie zouden de werkzaamheden tot zaterdag 18 november duren.

Planning en bereikbaarheid

De rotonde met de Dorpsweg in Zijderveld is gedurende drie dagen afgesloten in plaats van twee dagen. Van woensdag 15 tot en met vrijdag 17 november is de rotonde dicht voor verkeer vanuit alle richtingen.

Op woensdagochtend 15 november wordt de N484 tussen de rotonde bij de Shell en Overboeicop opengesteld voor bestemmingsverkeer. In de week van 13 november wordt de geleiderail tussen de rotondes Dorpsweg en Kerkweg in Zijderveld geplaatst. Op een later moment volgt nog een hekwerk tussen het fietspad en de rijbaan. De weg blijft open tijdens deze werkzaamheden.

Op 20, 21 en 22 november werken we ook nog aan de N484. Tijdens die dagen wordt de rotonde bij de Schaikseweg in Schoonrewoerd afgesloten om het asfalt te vervangen. Schoonrewoerd is dan alleen bereikbaar vanaf de A2 bij Zijderveld. Tussen Schoonrewoerd en Leerdam dient de omleidingsroute via de A2 en N327 gevolgd te worden. Woensdagavond 20:00 uur wordt de N484 weer opengesteld voor al het verkeer.

Nieuw asfalt op N484 in Schoonrewoerd

Slag om de arm

Bij (zeer) slechte weersomstandigheden kan de planning alsnog wijzigen, waardoor het werk moet worden uitgesteld naar een later moment. Bijvoorbeeld als het lange tijd hard achter elkaar regent. Asfalteren is dan niet verstandig omdat de kwaliteit van het resultaat onvoldoende zal zijn. Als de planning onverhoopt verandert, informeren we u via de BouwApp en de website van de provincie Utrecht.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46