Viaduct Rhenen krijgt onderhoudsbeurt

In de periode 6 juni-20 juli 2023 vinden er onderhoudswerkzaamheden plaats aan het viaduct over de Lijnweg (N233) in Rhenen, onder de Grebbeweg (N225). De benodigde steiger wordt opgebouwd tijdens de wegafsluiting voor het groot onderhoud aan de Lijnweg.

Het viaduct in de N225 in Rhenen over de N233 heen

Werkzaamheden

De werkzaamheden vinden zowel plaats onder het viaduct (aan weerszijden van de Lijnweg) als op het viaduct (de Grebbeweg). De aannemer werkt op doordeweekse dagen tussen 07:00 en 16:00 uur.

De werkzaamheden onder het viaduct bestaan in grote lijnen uit het herstellen van metaal- en betonschades, aanbrengen wapening en coating en verwijderen van groen.

De werkzaamheden op het viaduct bestaan in grote lijnen uit het aanbrengen van wapening, vervangen/herstraten van de deklaag en het vervangen van de leuningen.

Verkeersmaatregelen

De planning en de verkeersmaatregelen zijn afgestemd met de gemeente Rhenen. De onderhoudswerkzaamheden liften qua timing zoveel als mogelijk mee met het groot asfaltonderhoud dat de Versluys Groep uitvoert op de Lijnweg in de periode 2 t/m 12 juni 2023, zie persbericht groot onderhoud N233 Rhenen.

Slag om de arm

Bij alle wegwerkzaamheden kunnen onverwachte (weers)omstandigheden optreden waardoor de planning naar achteren schuift.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op Twitter.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46