Vijf weken groot onderhoud aan N484 in Vijfheerenlanden

In de periode van 16 oktober tot en met zaterdag 18 november 2023 voert aannemer KWS in opdracht van de provincie Utrecht groot onderhoud uit aan de Provincialeweg (N484) tussen de rotonde met de Schaikseweg in Schoonrewoerd en de Dorpsweg in Zijderveld.

Bord op de N484

De werkzaamheden betreffen regulier onderhoud om de weg in een goede en veilige conditie te houden, zo worden het asfalt en de markering vervangen. Daarnaast wordt de weg op een aantal punten aangepast voor verbetering van de verkeersveiligheid, door bijvoorbeeld het plaatsen van een vangrail op een deel van de weg. Ook wordt een betonduiker onder de weg tussen Schoonrewoerd en Zijderveld vervangen. De eerder geplande wegaanpassingen worden vanwege het stikstofprobleem op een later moment uitgevoerd.

Gefaseerde uitvoering

Om de werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren, moet de weg worden afgesloten. Dit gebeurt in twee fases, waarbij steeds een deel van de weg is afgesloten. Tijdens beide fases zijn verkeersregelaars aanwezig om het verkeer in goede banen te leiden. Verkeer wordt bij de afsluitingen omgeleid.

Kaart met de twee fases van de werkzaamheden op de N484. Op de gekleurde wegvakken en de drie rotondes van de N484 wordt groot asfaltonderhoud uitgevoerd. Op de rondweg van Schoonrewoerd in fase 1 (16 tot en met 25 oktober), in het blauwe deel tussen Zijderveld en Schoonrewoerd in de tweede fase (26 oktober tot en met 18 november).

Fase 1: 16 tot en met 25 oktober

In de eerste fase werken we aan de rondweg om Schoonrewoerd. De weg is in die periode afgesloten tussen de Schaikseweg en de Dorpsstraat in Schoonrewoerd. Schoonrewoerd blijft bereikbaar voor bestemmingsverkeer. Verkeer van en naar Leerdam wordt omgeleid via de A2 en N327.

Op vrijdag 20 en zaterdag 21 oktober werken we aan de rotonde bij de Schaikseweg in Schoonrewoerd, deze is dan voor twee dagen niet beschikbaar. Schoonrewoerd is dan alleen bereikbaar vanuit Zijderveld.

Door onvoorziene omstandigheden zijn de werkzaamheden aan de rotonde bij de Schaikseweg in Schoonrewoerd tot nader order uitgesteld. De werkzaamheden op vrijdag 20 en zaterdag 21 oktober gaan niet door. De weg blijft dicht tussen de beide rotondes in Schoonrewoerd.

Fase 2: 26 oktober tot en met 18 november

In de tweede fase werken we aan de weg tussen Zijderveld en Schoonrewoerd. Op dit wegvak wordt ook een betonduiker onder de weg vervangen. De weg is in die periode afgesloten tussen de rotonde met de Dorpsstraat in Schoonrewoerd en de Dorpsweg in Zijderveld.

Verkeer naar Schoonrewoerd en Leerdam wordt omgeleid via de A2 en N327. De bus wordt omgeleid via Kortgerecht, voor overig verkeer (uitgezonderd aanwonenden) is deze parallelweg afgesloten.

Op vrijdag 27 en zaterdag 28 oktober werken we aan de rotonde bij de Dorpsstraat in Schoonrewoerd, deze is dan voor twee dagen niet beschikbaar. Schoonrewoerd is dan alleen bereikbaar via de rotonde met de Schaikseweg.

Op donderdag 16 en vrijdag 17 november werken we aan de rotonde met de Dorpsweg in Zijderveld. Zijderveld is dan alleen in te rijden via de Kerkweg.

BouwApp en meer informatie

Meer informatie over de werkzaamheden vindt u via de BouwApp en KWS-app onder ‘N484 Schoonrewoerd’ en via www.provincie-utrecht.nl/N484

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46