Werkzaamheden fietspad N225 tussen Rhenen en Wageningen

Op woensdag 20 en donderdag 21 september gaat de Versluys Groep in opdracht van de provincie Utrecht zeven proefsleuven graven in het fietspad langs de zuidzijde van de Nude (N225) in Rhenen. Tijdens de werkzaamheden is een deel van het fietspad op beide dagen afgesloten van 09:00 tot 15:00 uur.

Een omleidingsbord voor fietsers

De werkzaamheden vinden plaats tussen de Grebbedijk en de Wageningse Afweg, aan de kant van de even huisnummers (Nude 34 t/m 50). Fietsers worden over het fietspad aan de andere kant van de weg geleid. Het autoverkeer ondervindt nagenoeg geen hinder van de werkzaamheden: er geldt alleen een snelheidsbeperking. Alle panden langs de weg blijven bereikbaar.

Werkzaamheden

De proefsleuven worden gegraven om erachter te komen hoe de kabels en leidingen precies lopen. Deze kennis is nodig als voorbereiding op het vervangen van twee bestaande waterdoorgangen (duikers) onder het fietspad. De vervanging van de duikers staat gepland voor november, onder voorbehoud van het op tijd verkrijgen van de vergunningen en ontheffingen die hiervoor nodig zijn.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46