Ga naar de inhoud
Sla navigatie over (Direct naar)
Direct naar
  • Contact
  • Nieuwsservice
  • English
  • Vacatures
  • Luister met BrowseAloud
Terug naar navigatie (Direct naar)
logo Provincie Utrecht
Sla navigatie over (Menu)
Menu
  • Home
  • ActueelActueel
    • Nieuwsberichten
    • Nieuwsservice provincie Utrecht
    • Bekendmakingen (archief)
    • Agenda
    • GS-Besluiten
    • PS-Besluiten
  • OnderwerpenOnderwerpen
    • Bestuurlijke zaken
    • Bodem en ondergrond
    • Cultureel Erfgoed
    • Cultuur
    • Economie
    • Energie en Klimaat
    • Europa
    • Financiën
    • Landbouw
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Recreatie en toerisme
    • Ruimtelijke ontwikkeling
    • Uitvoering Ruimtelijk Beleid
    • Veiligheid en handhaving
    • Verkeer en vervoer
    • Water
  • OrganisatieOrganisatie
    • Wat doet de provincie?
    • Directie
    • Samen werken aan de provincie
    • Over de organisatie
    • Over het gebied
    • Paushuize
    • Vacatures
    • Integriteit
  • Politiek & BestuurPolitiek & Bestuur
    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Provinciale Commissie Leefomgeving
    • Onafhankelijke adviseur ruimtelijke kwaliteit
  • LoketLoket
    • Kaarten
    • Vergunningen en ontheffingen
    • Subsidies
    • Klacht, bezwaar of melding doorgeven
    • Regelgeving
    • Digitale formulieren
    • Ter inzage
    • Publicaties
    • Verleende subsidies
    • Producten en diensten
    • Inkopen en aanbesteden
Terug naar navigatie (Menu)
Zoeken
Kruimelpad
Home › Loket › Vergunningen en ontheffingen › Melden bodemverontreiniging ontstaan voor 1987

Melden bodemverontreiniging ontstaan voor 1987

Als u van plan bent een (gedeeltelijke) bodemsanering of verplaatsing van verontreinigde grond te gaan uitvoeren, moet u dit melden. Een kleinschalige verontreiniging kunt u saneren volgens de regels van het Besluit uniforme saneringen (BUS), zie 'BUS-melding' voor meer informatie.

Past de sanering niet onder BUS? Dan moet u een saneringsplan indienen. Soms is er nog aanvullend onderzoek nodig. Pas als de RUD Utrecht, die namens de provincie Utrecht opereert, of de gemeente akkoord is met het onderzoek en het saneringsplan kunt u starten met de sanering. De RUD Utrecht kan speciale voorwaarden stellen aan de sanering.

Na afloop moet u een saneringsverslag en misschien ook een nazorgplan opstellen. Deze moet u ter beoordeling naar de RUD Utrecht sturen.

Bodemsanering
Klik voor een vergroting (afbeelding: Bodemsanering)

Melding doen via digitaal formulier

Vraag en antwoord

Hoe kan ik een melding Bodemverontreiniging ontstaan voor 1987 doorgeven?

Wilt u saneren of melden, en de locatie is gelegen binnen de gemeente Utrecht, dan dient u de melding naar de gemeente Utrecht op te sturen. In de overige gevallen dient u de melding in te dienen bij de RUD Utrecht via de knop Melding doen.

Bezwaar en beroep maken, hoe doe ik dit?

U kunt binnen zes weken bezwaar maken tegen het besluit over uw aanvraag. Bent u het niet eens met de uitspraak? U kunt binnen zes weken beroep aantekenen bij de rechtbank.

Vragen of hulp nodig?

De Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht verzorgt de afhandeling van dit product. Stuur voor meer informatie een e-mail naar: bodemloket@rudutrecht.nl.

Kijk voor de contactgegevens op de website van de RUD Utrecht.

Wet- en regelgeving

  • Wet bodembescherming
  • Wet bodembescherming, Besluit aanwijzing bevoegdgezaggemeenten
  • Provinciale milieuverordening Utrecht 2013


Zoeken
  • English
  • Nieuwsservice
  • Hulp bij downloads
  • Informatie over cookies
  • Proclaimer
  • Privacyverklaring
  • Archief website

Contact

T: (030)  258 91 11
E: info@provincie-utrecht.nl

Bezoekadres

Archimedeslaan 6
3584 BA Utrecht

PERS

Woordvoerders
Meer contactinformatie

Volg ons

Volg ons op Twitter
Provincie Utrecht op YouTube
RSS-overzicht
Volg ons op Facebook
LinkedIn
Naar boven