Experiment houden met organische meststoffen

Tussen 1 september en 31 januari is het niet toegestaan om organische meststoffen (dierlijke meststoffen, zuiveringsslib, compost of een mengsel hiervan) te gebruiken op bouwland en grasland. Wilt u dit toch doen in het kader van een experiment? Dan heeft u hiervoor toestemming nodig (ontheffing gebruiksverbod voor experimenten) en dit kan alleen van 1 tot en met 15 september.

Vragen of hulp nodig?

Heeft u een inhoudelijke vraag over de ontheffing, of een complexe aanvraag of heeft u een vraag over het indienen van een aanvraag of over de status van uw aanvraag? Neem dan contact op met team Water en Bodem Landelijke leefomgeving via secretariaat.leefomgeving@provincie-utrecht.nl.

De informatie op deze webpagina is voor het laatst bijgewerkt op 1 mei 2023 en u kunt er geen rechten aan ontlenen.