Woonschip, vaartuig of boatsaver afmeren of verbouwen of haven of aanlegsteiger maken

Wilt u een woonschip, (recreatie)vaartuig, boatsaver of ander drijvend voorwerp (zoals een vlonder of ponton) afmeren, vervangen of verbouwen? Of een aanlegplaats (zoals een aanlegsteiger of (insteek)haven) en de bijbehorende voorzieningen in het water of op de oever maken? Dan kan het zijn dat u hiervoor toestemming nodig heeft van de provincie Utrecht.

Let op: aanvragen voor toestemming ingediend tot en met 31 december 2023 vallen onder de Interim Omgevingsverordening provincie Utrecht. Aanvragen ingediend vanaf 1 januari 2024 vallen onder de Omgevingsverordening provincie Utrecht.

Vragen of hulp nodig?

• Heeft u een vraag over het indienen van de aanvraag of over de voorwaarden van de toestemming? Neem dan contact op met de Omgevingsverordening-vergunningverleners via servicebureau@provincie-utrecht.nl of 030 258 91 11 (vraag naar het Servicebureau van het team Vergunningverlening Natuur en Landschap).
  • Heeft u een complexe aanvraag? Vraag dan een vooroverleg bij de provincie Utrecht aan. Dit kan door een e-mail te sturen naar servicebureau@provincie-utrecht.nl. Geef daarin kort aan om welke werkzaamheden en locatie het gaat en welke concrete vraag u heeft. En stuur indien beschikbaar de informatie (stukken) mee die uw vraag verduidelijkt. Dan kunnen we beoordelen of het vooroverleg nodig is in uw situatie.

De informatie op deze webpagina is voor het laatst bijgewerkt op 19 april 2024 en u kunt er geen rechten aan ontlenen.