Meer Utrechts OV voor gezonde groei van Nederland

Provincie Utrecht, gemeente Utrecht en regiogemeenten werken hard aan een gezonde groei van de regio. Woningbouw en investeringen in openbaar vervoer gaan hand in hand als we een aantrekkelijke regio willen blijven en als we goede doorstroming in het hart van Nederland willen garanderen. De provincie heeft voor het nieuwe kabinet hiertoe een Utrechts Aanbod opgesteld.

Voorkom dat de draaischijf Utrecht vastloopt.

‘Een goede bereikbaarheid is essentieel voor gezonde stedelijke ontwikkeling,’ aldus gedeputeerde Arne Schaddelee. ‘Alleen met meer en beter openbaar vervoer, kunnen we gezond en duurzaam groeien.’

Rond de OV-ring Utrecht is ruimte voor tienduizenden woon-werklocaties en voorzieningen. Met de aanleg van lightrailverbindingen en een nieuw treinstation, ontlasten we zowel de wegen rond de stad als Nederlands drukste station: Utrecht Centraal. De investeringen dragen bovendien bij aan duurzaam economisch herstel van ons land na de coronacrisis.

Het woningtekort in Nederland is een van de grote opgaven van deze tijd. Utrecht wil en kan een substantiële bijdrage leveren maar heeft daarbij het Rijk hard nodig. De komende week leggen Utrechtse bestuurders samen met partners uit de regio uit, waarom.

Bekijk de andere video's met Utrechtse bestuurders

Zie ook

Video's