Ga naar de inhoud
Sla navigatie over (Direct naar)
Direct naar
  • Contact
  • Nieuwsservice
  • English
  • Vacatures
  • Luister met BrowseAloud
Terug naar navigatie (Direct naar)
logo Provincie Utrecht
Sla navigatie over (Menu)
Menu
  • Home
  • ActueelActueel
    • Nieuwsberichten
    • Nieuwsservice provincie Utrecht
    • Bekendmakingen (archief)
    • Agenda
    • GS-Besluiten
    • PS-Besluiten
  • OnderwerpenOnderwerpen
    • Bestuurlijke zaken
    • Bodem en ondergrond
    • Cultureel Erfgoed
    • Cultuur
    • Economie
    • Energie en Klimaat
    • Europa
    • Financiën
    • Landbouw
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Recreatie en toerisme
    • Ruimtelijke ontwikkeling
    • Uitvoering Ruimtelijk Beleid
    • Veiligheid en handhaving
    • Verkeer en vervoer
    • Water
  • OrganisatieOrganisatie
    • Wat doet de provincie?
    • Directie
    • Samen werken aan de provincie
    • Over de organisatie
    • Over het gebied
    • Paushuize
    • Vacatures
    • Integriteit
  • Politiek & BestuurPolitiek & Bestuur
    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Provinciale Commissie Leefomgeving
    • Onafhankelijke adviseur ruimtelijke kwaliteit
  • LoketLoket
    • Kaarten
    • Vergunningen en ontheffingen
    • Subsidies
    • Klacht, bezwaar of melding doorgeven
    • Regelgeving
    • Digitale formulieren
    • Ter inzage
    • Publicaties
    • Verleende subsidies
    • Producten en diensten
    • Inkopen en aanbesteden
Terug naar navigatie (Menu)
Zoeken
Kruimelpad
Home › Onderwerpen › N233 Rhenen, Rijnbrug

N233 Rhenen, Rijnbrug


N233 Rijnbrug Rhenen

Om de doorstroming en de bereikbaarheid van de regio te verbeteren, is het nodig om de verkeerssituatie op en rond de Rijnbrug in Rhenen aan te pakken. Eind 2018 is besloten om de Rijnbrug te verbreden van 1x2 naar 2x2 rijstroken en deze verbreding door te trekken tot aan de N320 in Kesteren. Aansluitend wordt ook het kruispunt N233/N225 in Rhenen deels gereconstrueerd en verkeersveilig ingericht.

Meer over N233 Rhenen, Rijnbrug

NRD ter inzage: 16 oktober-26 november 2019

Huidige situatie

Onderzoek en besluitvorming

Maatregelen

Planning en vervolg

Na het besluit van december 2018 moet er nog veel worden voorbereid voordat de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd. De voorbereiding betreft:

  • Detailleren en inpassen van het ontwerp in de omgeving in overleg met belanghebbenden zoals bewoners en bedrijven.
  • Voorbereiden Provinciaal Inpassingsplan ‘PIP’ (bestemmingsplan van de provincie) met de daarbij benodigde onderzoeken zoals een Milieueffectrapportage (MER) en een Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD)

Data (onder voorbehoud):

  • 16 oktober-26 november 2019: terinzagelegging NRD.
  • Oktober 2019-medio 2020: uitvoeren onderzoeken die nodig zijn voor het Provinciaal Inpassingsplan.
  • Na medio 2020: Terinzagelegging (voor)ontwerp Provinciaal Inpassingsplan (PIP), inclusief. MER met mogelijkheden voor het indienen van zienswijzen, bezwaar of beroep.

De procedures worden zorgvuldig doorlopen en kosten tijd omdat belanghebbenden voldoende tijd en gelegenheid moeten krijgen om te kunnen reageren. De start van de uitvoering is mede afhankelijk van de voortgang van dit inspraak-/participatieproces. We streven ernaar om de nieuwe brug voor 2025 klaar te hebben voor gebruik.

Partners

Gerelateerde projecten

Contact

Downloads

  • N233 Rijnbrug ontwerp geheel verbreding november 2019 (pdf, 7,7 MB)
  • N233 Rijnbrug ontwerp detail kruising in Rhenen november 2019 (pdf, 2,5 MB)
  • 190074_pu_130x280mm (pdf, 44 kB)
  • NRD N233-Rijnbrug (pdf, 1 MB)
  • PS2018MME24-02 Besluit Rijnbrug (pdf, 1,1 MB)
  • BOC - N233 Rijnbrug Rhenen (PS2018-725) (pdf, 352 kB)
  • Bijlage_Onderzoeksresultaten_n_a_v__amendement_en_twee_moties_Provinciale_Staten_Utrecht_ (pdf, 140 kB)

Zie ook

  • Regio Rivierenland
  • Regio Food Valley

Nieuws

Luchtfoto-Rijnbrug-bij-Kesteren

Eerste stap in voorbereiden verbreding Rijnbrug in Rhenen

8 oktober 2019

Voor een betere doorstroming op de N233 via de Rijnbrug in Rhenen tussen Gelderland en Utrecht, brengen provincies Gelderland en Utrecht de milieueffecten van een verbreding naar 2 x 2 rijstroken in kaart. Tot deze verbreding hebben de Staten van beide provincies besloten. Het onderzoek vindt plaats in de vorm van een Milieueffectrapportage (MER).

rijnbrug-in-rhenen

PS akkoord plannen Rijnbrug bij Rhenen en spoortunnel bij Maarsbergen

11 december 2018
bron: Provinciale Staten

Provinciale Staten (PS) zijn gisteren akkoord gegaan met de plannen voor de Rijnbrug bij Rhenen. Deze brug krijgt een nieuw bovendek met extra rijstroken en een fietspad van 3 meter breed aan beide zijden. Ook stemden PS in met de extra investering voor de spooronderdoorgang bij Maarsbergen.

rijnbrug-in-rhenen

Commissie debatteert over Rijnbrug bij Rhenen en spoortunnel bij Maarsbergen

20 november 2018
bron: Provinciale Staten

Een nieuw bovendek met extra rijstroken op de Rijnbrug bij Rhenen en de aanleg van de spooronderdoorgang bij Maarsbergen. Over beide plannen werd gisteren gedebatteerd in de commissie uit Provinciale Staten.

rijnbrug-in-rhenen

Vernieuwde Rijnbrug: goede doorstroming, bereikbaarheid en leefbaarheid

6 november 2018

De Rijnbrug tussen Rhenen en Kesteren krijgt vóór 2025 een nieuw bovendek met 2 x 2 rijstroken en aan beide zijden een fietspad van 3 meter breed. Op dit moment heeft de brug één rijstrook in elke richting. Ook wordt de aansluiting van de provinciale weg N233 aan weerszijden van de brug aangepakt, zodat het verkeer beter de brug op– en af kan rijden.

Nieuwsberichten
Banner Meldpunt Veilig verkeer
Banner Goed op weg

Delen

  • Delen op Yammer
  • Delen op Facebook
  • Delen op Google+
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter

Zoeken
  • English
  • Nieuwsservice
  • Hulp bij downloads
  • Informatie over cookies
  • Proclaimer
  • Privacyverklaring
  • Archief website

Contact

T: (030)  258 91 11
E: info@provincie-utrecht.nl

Bezoekadres

Archimedeslaan 6
3584 BA Utrecht

PERS

Woordvoerders
Meer contactinformatie

Volg ons

Volg ons op Twitter
Provincie Utrecht op YouTube
RSS-overzicht
Volg ons op Facebook
LinkedIn
Naar boven