Uitloop onderhoud Beverweerdsebrug in Werkhoven

De Beverweerdsebrug in Werkhoven blijft tot vrijdag 22 maart afgesloten door uitgelopen werkzaamheden. Tijdens de werkzaamheden, waarbij de brug aan de Molenhoeflaan wordt versterkt, bleken obstakels in de ondergrond te zitten. Deze moeten eerst verwijderd worden waardoor de werkzaamheden uitlopen.

De Beverweerdsebrug in Werkhoven

De provincie Utrecht voert sinds januari groot onderhoud uit aan de Beverweerdsebrug in Werkhoven. De werkzaamheden worden uitgevoerd door Aannemingsbedrijf Gebr. De Koning. De verwachting is dat de brug op vrijdag 22 maart weer geopend kan worden voor al het verkeer.

Omleiding

De brug is voor al het verkeer afgesloten, ook voor fietsers en voetgangers. Verkeer wordt in beide richtingen omgeleid via de Jachtrustlaan, Broekweg, Langbroekerdijk, De Zuwe en de N229.

Werkzaamheden

Bij de werkzaamheden aan de brug over de Kromme Rijn wordt het brugdek vervangen. De leuningen en randliggers (de brugliggers aan de zijkant) worden hergebruikt. Naast het brugdek worden er nieuwe damwanden aangebracht, als bescherming van de nieuwe fundering. Het uitgangspunt bij de vervanging is dat het uiterlijk van de brug ongewijzigd blijft vanwege de status van rijkscultureel erfgoed.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46