Werkzaamheden bij kruising Lorenzstraat in Veenendaal

Van 2 t/m 6 oktober 2023 zijn er onderzoekswerkzaamheden rond de kruising van de Lorentzstraat met de Rondweg-Oost (N233) in Veenendaal, richting Grote Beer en richting A12.

Banner: Werkverkeer

De werkzaamheden vinden ’s avonds en ’s nachts plaats en geven niet veel verkeershinder.

Onderzoek vooruitlopend op herinrichting kruising

De werkzaamheden betreffen onderzoek naar de samenstelling van het bestaande asfalt, de fundering en de bermen. Daarnaast wordt de draagkracht van de grond gemeten en wordt gekeken hoeveel regenwater de grond kan verwerken.

De onderzoeksgegevens zijn nodig bij het maken van een plan voor de herinrichting van de kruising, het plaatsen van een geluidsscherm en het verbeteren van de waterafvoer. Een concept van het plan wordt begin 2024 met de omgeving gedeeld.

Planning werkzaamheden en verkeersmaatregelen

De onderzoekswerkzaamheden worden uitgevoerd in de avonden/nachten van 2 t/m 6 oktober tussen 21:00 uur ’s avonds en 05:30 uur de volgende ochtend.

De weg wordt niet afgesloten maar waar nodig ter plaatse versmald. Verkeersregelaars zijn aanwezig om het verkeer veilig langs de werkzaamheden te leiden.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46