Werkzaamheden Hilversumsestraatweg in Baarn

Vanaf maandag 28 augustus tot maandag 18 september 2023 voert de Versluys Groep in opdracht van de provincie Utrecht werkzaamheden uit aan de Hilversumsestraatweg (N415) in Baarn, tussen de provinciegrens met Noord-Holland en de kruising Amsterdamsestraatweg (N221). Tijdens de werkzaamheden is de Hilversumsestraatweg afgesloten voor doorgaand verkeer.

De Hilversumsestraatweg in Baarn met rechts in de berm een hectometerbordje met de aanduiding N415

Werkzaamheden

De werkzaamheden betreffen regulier groot asfaltonderhoud om de weg in een goede en veilige conditie te houden. Gelijktijdig worden er wat aanpassingen op en langs de weg uitgevoerd. De maximumsnelheid gaat omlaag van 80 naar 60 km/uur en de weg wordt voorzien van een paarse middenstreep. Dit is de nieuwe, uniforme markering die de provincie Utrecht toepast op soortgelijke 60 km-trajecten.

In vogelvlucht bestaan de werkzaamheden op en langs de Hilversumsestraatweg uit:

• Vervangen van de asfaltdeklaag.

• Aanbrengen van nieuwe detectielussen in het wegdek voor het regelen van de verkeerslichten.

• Inspecteren en schoonmaken van de riolering.

• Aanbrengen van markering/belijning.

• Aanbrengen en/of vervangen van de bermverharding.

• Het vervangen van de bestrating.

• Het ophogen/opknappen van de bushaltes.

• Verplaatsen van de bushalte ter hoogte van Groot Kievitsdal.

• Aanbrengen van verkeersplateau’s ter hoogte van Groot Kievitsdal, bij de kruispunten van de Hilversumsestraatweg/Zevenlindenweg en Hilversumsestraatweg/Hoge Vuurseweg.

Gefaseerde uitvoering

We voeren de werkzaamheden uit in twee fases. Dit zorgt voor minder hinder en voor een betere bereikbaarheid voor bewoners, bedrijven en nood- en hulpdiensten.

Fase 1: 28 augustus-11 september

Tijdens fase 1 werken we aan het weggedeelte vanaf de provinciegrens met Noord-Holland tot de kruising Zevenlindenweg. De aannemer werkt dagelijks, behalve op zondag, vanaf 06:00 uur ’s ochtends tot 22:00 uur ’s avonds. Op die manier kan de klus in een zo kort mogelijke periode worden geklaard.

Fase 2: 11 september-18 september

Tijdens fase 2 werken we aan het weggedeelte vanaf de kruising Zevenlindenweg tot de kruising Amsterdamsestraatweg (N221). Ook hier werkt de aannemer dagelijks, behalve op zondag, vanaf 06:00 uur ’s ochtends tot 22:00 uur ’s avonds.

Wegafsluiting Hilversumsestraatweg: 28 augustus tot 18 september

Om de werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren, wordt de Hilversumsestraatweg afgesloten voor doorgaand verkeer, vanaf maandagochtend 28 augustus, 06:00 uur tot maandagochtend 18 september, 05:00 uur. De wegafsluiting geldt gedurende de gehele periode voor het hele traject tussen de provinciegrens met Noord-Holland en de kruising met de Amsterdamsestraatweg (N221).

Omleidingsroutes en bereikbaarheid vanaf 28 augustus tot 18 september

• Doorgaand verkeer wordt omgeleid via de A27, de A1, de N221, de N234 en de Maartensdijkseweg, zie omleidingskaartje.

• Woningen en bedrijven aan de Hilversumsestraatweg zijn bereikbaar via de parallelweg/het fietspad (meer info vindt u onder ‘Bereikbaarheid aanwonenden, bestemmingsverkeer en bedrijven’).

• De kruising Zevenlindenweg blijft in beide fases open voor bestemmingsverkeer.

• De nood- en hulpdiensten worden over een van de parallelwegen/fietspaden langs de weg geleid.

• Fietsers en voetgangers maken gebruik van de parallelweg/het fietspad aan de andere kant van de weg.

• Voor actuele informatie over het reizen met de bus verwijzen wij naar de website van Keolis: https://reizen.keolis.nl/nl/keolis/reisplanner

Bereikbaarheid aanwonenden, bestemmingsverkeer en bedrijven

• Aanliggende panden blijven bereikbaar voor de bewoners.

• De bedrijven aan de Zevenlindenweg blijven bereikbaar voor bezoekers omdat we de kruising Zevenlindenweg – Hilversumsestraatweg nooit volledig afsluiten.

• De Hoge Vuurseweg is in fase 1 afgesloten aan de kant van de Hilversumsestraatweg. Vanaf 28 augustus tot 11 september zijn de woningen en bedrijven aan de Hoge Vuurseweg alleen bereikbaar via de Maartensdijkseweg en de Vuursesteeg. In fase 2 is de Hoge Vuurseweg bereikbaar voor bestemmingsverkeer vanaf de Hilversumsestraatweg.

Slag om de arm

Bij alle wegwerkzaamheden kunnen onvoorziene omstandigheden roet in het eten gooien waardoor het werk moet worden uitgesteld naar een later moment. Bijvoorbeeld als het lange tijd hard achter elkaar regent. Asfalteren is dan niet verstandig omdat de kwaliteit van het resultaat onvoldoende zal zijn. Als de planning onverhoopt gaat schuiven, krijgt u daarvan bericht.

Blijf up-to-date en volg de werkzaamheden via de BouwApp

• Download en installeer de BouwApp

• Ga naar ‘Ontdek’

• Zoek: ‘Groot onderhoud N415’

• Selecteer het project

• Klik op volgen

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg dan @werkaandewegutr.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46