Werkzaamheden viaduct Rhenen half november afgerond

In opdracht van de provincie Utrecht voert Gebr. van Kessel vanaf 6 juni onderhoud uit aan het viaduct over de Lijnweg (N233) in Rhenen, ter hoogte van de Grebbeweg (N225). De werkzaamheden vorderen gestaag en duren naar verwachting nog tot half november.

Het viaduct in de N225 in Rhenen over de N233 heen

De werkzaamheden vinden overdag plaats waarbij er weinig hinder is voor het verkeer. In de periode 19-21 september en 3-5 oktober werkt de aannemer ook ’s avonds en ’s nachts aan de hoofdrijbaan. Omdat er dan minder verkeer rijdt, blijft ook dan de verkeershinder beperkt.

Werkzaamheden voetpaden

Op dit moment wordt er gewerkt aan de voetpaden van het viaduct. Door het beton te versterken en te repareren, zorgen we ervoor dat in de toekomst alle weggebruikers veilig gebruik kunnen blijven maken van het viaduct. Tijdens de werkzaamheden worden voetgangers waar nodig naar het voetpad aan de overkant geleid. Fietsers worden incidenteel omgeleid langs de onderzijde van het viaduct.

Avond- en nachtwerkzaamheden

Van 19 t/m 21 september en van 3 t/m 5 oktober wordt er in de avonden/nachten ook aan de hoofdrijbaan gewerkt, tussen 20:00 uur ’s avonds en 05:00 uur de volgende ochtend (21 september en 5 oktober zijn reserve avonden/nachten). In die perioden brengen we nieuw asfalt aan waarbij we steeds één rijstrook afsluiten en het verkeer langs de werkzaamheden leiden. Voetgangers worden naar het voetpad aan de overkant geleid en fietsers worden omgeleid langs de onderzijde van het viaduct. Omwonenden zijn geïnformeerd met een brief omdat zij mogelijk geluidhinder kunnen ervaren.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46