Iedereen in beweging dankzij de Sportspullenbank

Sporten betekent meedoen in de samenleving: ergens bij horen, je vrolijk voelen en natuurlijk fysiek in goede conditie blijven. Dat kan bij een sportclub of -vereniging, maar ook in de wijk en in de natuur. Daarvoor heb je sportspullen nodig en dat is voor veel mensen een uitdaging.

Via de Sportspullenbank Stichtse Vecht kunnen mensen gebruikte sportspullen krijgen voor het hele gezin. Denk aan sportkleding, voetbalschoenen, ballen, tennisrackets of judopakken.

Sportspullen ontvangen

Mensen kunnen zelf naar het uitgiftepunt komen om sportspullen uit te kiezen. Laten zien dat je financieel niet in staat bent om zelf sportspullen te kopen is niet nodig. Wel is het ontvangen van sportspullen beperkt tot het eigen gezin.

Daarnaast kunnen ook tussenpersonen van scholen of welzijnsorganisaties voor uitgifte zorgen: niet alleen binnen de gemeente Stichtse Vecht, maar in de hele regio Utrecht. Voorbeelden zijn de Sportcoalitie, Set en Lister uit Utrecht.

Sportspullen weggeven

Door gebruikte sportspullen in te leveren bij de Sportspullenbank, help je inwoners die geen goede sportspullen kunnen betalen. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen in beweging komt. Heb je (oude) sportspullen over? Lever ze dan in bij de Sportspullenbank!

Wil je als gemeente meer weten over de Sportspullenbank? Neem dan contact op met Piet Donga of met Marcel Scheefhals.