Openbaar verslag vergadering GS Utrecht 05-07-2019

01 Regio Deal Foodvalley - update

SAMENVATTING:

Met een Statenbrief worden PS geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen, worden vragen beantwoorden die tijdens de commissie BEM zijn gesteld en wordt een voorstel gedaan voor een aanvullend beslispunt. Doel van de statenbrief is dat deze aanvullende informatie voldoende kennis en inzicht biedt voor een zorgvuldig besluit over het beschikbaar stellen van financiële middelen van de provincie Utrecht voor de Regio Deal Foodvalley.

BESLUIT:

Gedeputeerde Staten besluiten:

1. kennis te nemen van de Regio Deal FoodValley, die GS met het Rijk en andere regionale partijen zal aangaan en die als bijlage bij dit statenvoorstel is gevoegd;
  2. de Statenbrief vast te stellen en ter informatie toe te zenden aan Provinciale Staten;
  3. gedeputeerde Bruins Slot te machtigen om de statenbrief aan te passen.

02 Uitkomsten meicirculaire provinciefonds 2019

SAMENVATTING:

Op 31 mei jl. is de meicirculaire provinciefonds uitgebracht. De meicirculaire informeert provincies over de hoogte van de provinciefondsuitkeringen voor 2019 en latere jaren, gebaseerd op de voorjaarsbesluitvorming van het Rijk.

BESLUIT:

Gedeputeerde Staten besluiten:

1. de uitkomsten van de meicirculaire provinciefonds 2019 voor kennisgeving aan te nemen;
  2. in te stemmen met het overnemen van het zwaarwegend advies van BZK, ten aanzien van de werkwijze voor het ramen van de onbenutte ruimte onder het plafond BCF;
  3. de Statenbrief vast te stellen en ter informatie toe te zenden aan Provinciale Staten

03 Rondvraag

Het verslag wordt vastgesteld in de vergadering van 9 juli 2019,