Maak uw droom voor de buurt werkelijkheid met Kern met Pit!

Heeft u een goed idee voor de buurt? Schrijf u dan nu in voor de Kern met Pit verkiezing en ontvang gratis hulp om dit idee binnen een jaar waar te maken. Ontvang 1.000 euro en het predicaat Kern met Pit als uw idee ook echt binnen een jaar gerealiseerd wordt. Ook maakt u kans op de Gouden Pit ter waarde van 3.000 euro. Aanmelden kan tot 1 november via Kern met Pit.

Kern met Pit 2021 - winnaar Pluktuin Erebloem

Wilt u bijvoorbeeld een pluktuin aanleggen voor de buurt, een educatieve app over de lokale historie ontwikkelen of een toneelstuk maken met jongeren uit de wijk? Kern met Pit helpt graag om uw plan te realiseren, het netwerk uit te breiden of de expertise van deskundigen in te zetten. Daarnaast kunt u gratis meedoen aan interessante workshops en evenementen.

Gedeputeerde Vitale samenleving Rob van Muilekom: "Het mooie aan Kern met Pit is dat het ideeën en dromen ondersteunt die echt vanuit de buurt zelf komen. Inwoners werken samen aan het succesvol uitwerken van hun plan en Kern met Pit geeft ze daarbij een belangrijk steuntje in de rug. We weten inmiddels dat het prachtige projecten oplevert die buurtgenoten dichter bij elkaar brengt en voor levendigheid en leefbaarheid in de dorpen zorgt."

Steun voor burgerinitiatieven

Al meer dan 45 jaar daagt Kern met Pit mensen in heel Nederland uit om hun droom voor hun buurt binnen een jaar te realiseren. Het is een initiatief van Katalys en stimuleert betrokkenheid van inwoners door ze te voorzien van informatie, workshops en steun van adviseurs. De provincie wil dat goede ideeën voor de leefbaarheid de kans krijgen om tot bloei te komen en is daarom partner van Kern met Pit. Voor inwoners uit dorpen en de kleine kernen in de provincie, zijn er, naast Kern met Pit, ook nog andere (subsidie)mogelijkheden om dit soort burgerinitiatieven te steunen. Meer informatie vindt u bij de subsidie Leefbaarheid en kleine kernen (AVP).

Meer informatie en aanmelden

Aanmelden kan tot en met 1 november 2023 via de website: www.kernmetpit.nl. Op die website vindt u ook meer informatie over de voorwaarden, de workshops en diverse projecten.

patricia.schalkwijk@provincie-utrecht.nl06 51 99 45 32