Raadpleging over energiesysteem van de toekomst

Om in 2050 klimaatneutraal te zijn, zijn grote veranderingen nodig in ons energiesysteem. Niet alleen de manier waarop we energie opwekken gaat veranderen, maar ook hoe we het transporteren, opslaan en gebruiken. We willen graag uw mening horen over de eisen waaraan dit toekomstige energiesysteem moet voldoen en wat u daarin belangrijk vindt. Deze input wordt meegenomen in de Energievisie van de provincie, die samen met gemeenten en netbeheerders wordt opgesteld. Deze visie zal de basis vormen voor een nieuw beleid.

Elektriciteitsnet Utrecht

Energievisie in een notendop

Het energiesysteem heeft invloed op hoe we wonen, werken, reizen en produceren. Het bepaalt bijvoorbeeld hoe we onze woningen verwarmen en hoe we omgaan met de opslag van energie.

Daarom moeten we nu actie ondernemen. De keuzes die we de komende jaren maken, zijn van groot belang voor de toekomst. Deze Energievisie schetst een toekomstbeeld van het energiesysteem en de ontwikkelingen tot 2050. Gedeputeerde Huib van Essen: De manier waarop we energie gebruiken en opwekken verandert. Niet alleen nu, maar ook de komende jaren en het is goed om daar keuzes in te maken. We vinden het belangrijk om te horen wat jullie belangrijk vinden in de toekomst over energievoorziening.”

Doet u mee aan de raadpleging?

U kunt deelnemen aan de raadpleging via: www.raadplegingenergievisie.nl. Het beantwoorden van de vragen duurt ongeveer 15 minuten. Meedoen kan tot en met zondag 3 maart. Uw deelname is anoniem, dus niemand kan zien dat u heeft meegedaan en welke antwoorden u heeft gegeven.

lotte.mulders@provincie-utrecht.nl, 06 39 25 06 62