Niet-productieve investeringen bodem- en watersystemen

Status: Aanvraagperiode gesloten

Aanvraagperiode: -

Europese subsidiemogelijkheden voor waterschappen. Subsidie kan worden verstrekt voor niet-productieve investeringen in of nabij watersystemen.

Subsidiabele activiteiten leveren een bijdrage aan de doelstellingen zoals beschreven in de Kaderrichtlijn Water en de Nitraatrichtlijn, of het herstel van de natuurlijke toestand van watersystemen, het duurzaam optimaliseren van de waterhuishouding (voorkomen of beperken van watertekorten, wateroverlast, verzilting) of bodemdaling. Deze subsidieregeling draagt mede bij aan het Bodem- en waterprogramma provincie Utrecht 2022-2027, alsook aan de uitwerking van de Omgevingsvisie voor het beleidsthema ‘klimaatbestendig en waterrobuust’, het Programma klimaatadaptatie 2020-2023, de Regionale Veenweiden Strategie Utrechtse Veenweiden (RVS) en het Uitvoeringsprogramma RVS 2023 –2024.