Klacht of melding indienen

Wij kunnen uw klacht of melding alleen in behandeling nemen als die gaat over een van de onderwerpen waarop wij toezicht houden:

  • omgevingsrecht
  • informatiebeheer
  • huisvesting vergunninghouders
  • financieel toezicht
  • waterschappen

Let op: het IBT kan niet in de plaats komen van formele rechtsbeschermingsprocedures. Dit houdt in dat de provincie uw klacht of melding niet behandelt, als er voor u nog andere rechtsmiddelen open staan. Bijvoorbeeld een bezwaar bij de gemeente of beroep bij de rechter.

Wat doen we met uw klacht

Wij beoordelen eerst of uw klacht of melding valt onder het interbestuurlijk toezicht van de provincie.

  • Zo ja, dan nemen wij uw klacht of melding in behandeling. We houden u op de hoogte van de afhandeling. We streven ernaar uw klacht of melding binnen zes weken af te handelen.
  • Zo nee, dan nemen wij uw klacht of melding niet in behandeling. U ontvangt hierover zo snel mogelijk bericht.

Klacht of melding indienen

Wilt u een klacht of melding indienen? Dat kan op twee manieren:

  • Via het digitale formulier:

Klachtenformulier Interbestuurlijk Toezicht