Steun Utrechtse cultuur- en erfgoedsector gevolgen COVID-19

De provincie heeft na de start van de coronacrisis in 2020 een steunpakket ingesteld voor de cultuur- en erfgoedsector. Een totaalbedrag van 6 miljoen euro is destijds beschikbaar gesteld. Onlangs is het pakket uitgebreid met een bedrag van 2 miljoen euro. De gevolgen van de crisis zullen nog lang voelbaar zijn en deze uitbreiding geeft de sector de ruimte om te herstellen.

Cultuur- en erfgoedinstellingen en (jonge) talentvolle makers in de provincie Utrecht, die te maken hebben met de gevolgen van de coronacrisis , kunnen een aanvraag doen voor één van de regelingen die binnenkort zullen openen. Ook innovatie en bijzondere samenwerkingen worden gestimuleerd, er wordt publieksonderzoek uitgevoerd en het amateurleven krijgt een impuls.

Herstelpakket

Hoe gaat het met..?

Ondanks de coronacrisis zit de cultuursector niet stil! We gingen langs bij een aantal organisaties om te horen hoe het met ze gaat en hoe ze zijn omgegaan in deze onzekere tijden. Bekijk hieronder de video's over Studio Figur en Kunst Centraal.

Vragen?

Culturele instellingen kunnen met hun vragen terecht bij de provincie via het e-mailadres  cultuur@provincie-utrecht.nl.