Feiten en cijfers recreatie en toerisme

De provincie Utrecht bundelt informatie zoals vraag- en aanbodgegevens, cijfers over het economisch functioneren en vrijetijdsbesteding in stad en regio Utrecht.

Om beleid te maken en de effectiviteit van het gevoerde beleid te meten, laat de provincie diverse onderzoeken uitvoeren. Onderzoeken die zij zelf heeft laten uitvoeren of waaraan zij meedoet zijn onder andere:

Deze en andere onderzoeksrapporten zijn te downloaden via deze site. Heeft u interesse in een eerdere uitgave van een onderzoek, stuur dan een e-mail naar recreatie.toerisme@provincie-utrecht.nl.

Leefstijlvinder

In samenwerking met acht provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leefstijlen gevonden. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De één wil namelijk rust en regelmaat, de ander juist drukte en sensatie. We weten niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, we weten ook waar inwoners met welke leefstijlen wonen in onze regio. Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken? Dat zijn de vragen waar de Leefstijlvinder™ antwoord op geeft.