Aanleverformulier Corporate Format - Verhaal

Wil je een Verhaal inclusief social mediaberichten aanleveren? Gebruik dan dit aanleverformulier, maar check eerst of je Verhaal voldoet aan de randvoorwaarden. Heb je hier hulp bij nodig? Bekijk dan de Handleiding Verhaal. 

Een Corporate Format Verhaal wordt standaard gepubliceerd op de Corporate website, LinkedIn, Instagram en X en altijd begeleid door minstens 2 beelden. 

Let op: download dit formulier en werk niet in dit onlinebestand!

Algemene tips: 

  • Zorg er altijd voor dat je op B1-niveau schrijft
  • Gebruik tussenkopjes
  • Vakjargon is not done! 
  • Kies pakkende quotes
  • Gebruik passend beeld

Aanleverproces: 
Check of jouw verhaal is opgenomen in de contentkalender. Of dat er een ander verhaal al ingepland staat op jouw beoogde datum. Zorg ervoor dat jouw verhaal inhoudelijk is afgestemd met opdrachtgever, communicatieadviseur en betrokken bestuurder (via de woordvoerder).

Vul dit aanleverformulier volledig in en stuur het naar Team Media voor een redactiecheck. Aanleveren bij Team Media doe je via: website@provincie-utrecht.nl  

Let op: aanleverdeadline bij Team Media is uiterlijk 4 werkdagen vóór publicatie (woensdag vóór publicatie).  

Na de redactiecheck stemt Team Media met je af of de teksten akkoord zijn. Vervolgens zetten zij het aanleverformulier door naar de vormgever. Dit gebeurt uiterlijk 1 werkdag vóór publicatie. 

Zodra de vormgeving klaar is, stuurt de vormgever dit, inclusief het aanleverformulier door naar Team Media voor publicatie. Let op: aanleverdeadline bij Team Media is uiterlijk 4 uur vóór publicatie.  

Meer informatie: 
Corporate Format (provincie-utrecht.nl) - Handleiding verhaal

Onderwerp
Gedeputeerde(n)
maximaal 69 tekens inclusief spaties
maximaal 200 tekens inclusief spaties
minimaal 300, maximaal 800 woorden
Op eigen website (is het dossier actueel?) en/of extern
(maximaal 150 tekens incl. spaties)
(korte, prikkelender samenvatting in 1 zin: waar gaat dit verhaal over?) 
(titel van artikel op LinkedIn)
(max. 400 woorden; minimaal 631 tekens incl. spaties)
(max. 80 woorden)
(max. 180 tekens incl. spaties)\
Zie het voorbeeld onderaan deze pagina; de korte inhoud komt in de twee rode blokken te staan. Dit is voor de vormgever. 
We voegen in de caption altijd kort een begeleidende tekst toe, zodat inwoners/stakeholders direct weten waar het Verhaal over gaat. Ook verwijzen we hierin naar het Verhaal op de website door bij te voegen: 'Klik op de link in bio'. Dit is voor Team Media. 
Op Instagram voegen we de url van het hele verhaal op de website toe aan Linktree, zodat mensen hiernaar door kunnen klikken via de link in bio. Schrijf hieronder een korte call to action uit die hiernaar verwijst. 
Bekijk de Handleiding Verhaal als je hier hulp bij nodig hebt.
Betrokken partners/stakeholders worden altijd getagged (max 3 tags) 

Voeg minstens 2 liggende foto’s (landscapeformaat) als bijlage toe, waarop de betreffende stakeholder en het onderwerp duidelijk in beeld te zien zijn. Het beste zijn foto’s met veel ruimte om het onderwerp heen om een goede uitsnede te kunnen maken.

Let erop dat het scherpe foto’s zijn, liefst gemaakt met een professionele camera/door een professionele fotograaf. Foto’s onder de 500 kB zijn niet geschikt voor publicatie.

De afbeelding mag geen tekst bevatten in verband met de digitale toegankelijkheidseisen en de leesbaarheid op mobiel. Let op: er mag geen copyright rusten op de afbeelding.

Fotobijschrift (wie/wat is er op de foto's te zien?)
Ook te gebruiken voor ALT-teksten webredactie

Slechts één bestand.
50 MB limiet.
Toegestane types: doc, docx, pdf.

Voorbeeld van een Verhaal op Instagram (5 slides):

Voorbeeld van een Verhaal op Instagram

Voorbeeld van een Verhaal op LinkedIn:

Voorbeeld van een Verhaal op LinkedIn

Voorbeeld van een Verhaal op X:

Voorbeeld van een Verhaal op X