Wil je een Verhaal inclusief social mediaberichten aanleveren? Gebruik dan dit aanleverformulier, maar check eerst of je Verhaal voldoet aan de randvoorwaarden. Heb je hier hulp bij nodig? Bekijk dan de Handleiding Verhaal.
Een Corporate Format Verhaal wordt standaard gepubliceerd op de Corporate website, LinkedIn, Instagram en X en altijd begeleid door minstens 2 beelden.
Let op: download dit formulier en werk niet in dit onlinebestand!
Algemene tips:
- Zorg er altijd voor dat je op B1-niveau schrijft
- Gebruik tussenkopjes
- Vakjargon is not done!
- Kies pakkende quotes
- Gebruik passend beeld
Aanleverproces:
Check of jouw verhaal is opgenomen in de contentkalender. Of dat er een ander verhaal al ingepland staat op jouw beoogde datum. Zorg ervoor dat jouw verhaal inhoudelijk is afgestemd met opdrachtgever, communicatieadviseur en betrokken bestuurder (via de woordvoerder).
Vul dit aanleverformulier volledig in en stuur het naar Team Media voor een redactiecheck. Aanleveren bij Team Media doe je via: website@provincie-utrecht.nl
Let op: aanleverdeadline bij Team Media is uiterlijk 4 werkdagen vóór publicatie (woensdag vóór publicatie).
Na de redactiecheck stemt Team Media met je af of de teksten akkoord zijn. Vervolgens zetten zij het aanleverformulier door naar de vormgever. Dit gebeurt uiterlijk 1 werkdag vóór publicatie.
Zodra de vormgeving klaar is, stuurt de vormgever dit, inclusief het aanleverformulier door naar Team Media voor publicatie. Let op: aanleverdeadline bij Team Media is uiterlijk 4 uur vóór publicatie.
Meer informatie:
Corporate Format (provincie-utrecht.nl) - Handleiding verhaal
Voorbeeld van een Verhaal op Instagram (5 slides):

Voorbeeld van een Verhaal op LinkedIn:

Voorbeeld van een Verhaal op X:
