Afsluiting Paltzerweg in Bilthoven

Vanaf 19 juni vervolgt aannemer KWS Infra de werkzaamheden aan de Paltzerweg in Bilthoven, in verband met de aanleg van de doorfietsroute Utrecht - Amersfoort. Het gaat om het asfalteren van het gedeelte van de Paltzerweg ten oosten van de kruising Paltzerweg/Julianalaan en het herinrichten van deze kruising. Om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren moet de Paltzerweg (voor een deel) tijdelijk worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.

Werkzaamheden fietspad Paltzerweg in Bilthoven

Werkzaamheden

De Paltzerweg wordt ingericht als fietsstraat die gelijkwaardig is aan de fietsstraat Paltzerweg ter hoogte van de Baarnseweg in Den Dolder. De werkzaamheden hiervoor zijn al een heel eind gevorderd en daarom kan het wegdek van de Paltzerweg binnenkort geasfalteerd worden. Daarnaast wordt ook de kruising Paltzerweg/Julianalaan opnieuw ingericht en geasfalteerd.

Planning afsluitingen

Om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren moet (een deel van) de Paltzerweg worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer:

• 19 en 20 juni: Paltzerweg afgesloten tussen de aansluiting met de Julianalaan en huisnummers 61/26.
  • 25 juni (vanaf 12.00 uur) t/m 28 juni: gehele Paltzerweg afgesloten.
  • 27 juni, 10.00 -17.00 uur en 3 t/m 14 juli: kruising Paltzerweg/Julianalaan afgesloten.

Bereikbaarheid

Tijdens de afsluitingen is er een omleidingsroute voor gemotoriseerd verkeer. Deze route staat met borden aangegeven. Fietsers en voetgangers kunnen via de stoep langs de werkzaamheden lopen waardoor de aangrenzende huizen altijd te voet bereikbaar zijn. Er is een verkeersbegeleider aanwezig om fietsers en voetgangers te begeleiden.

Blijf op de hoogte en download de KWS-app

Met de KWS-app kunt u de hoogte blijven van de werkzaamheden en van eventuele wijzigingen in de planning. U kunt de KWS-app gratis downloaden op uw mobiele telefoon of tablet. Zoek in de app naar ‘Doorfietsroute Utrecht-Amersfoort’, open het project en klik op ‘volgen’.

Achtergrondinformatie doorfietsroutes

De werkzaamheden in Bilthoven maken deel uit van het project doorfietsroute Utrecht-Amersfoort. Om vlot, veilig en comfortabel tussen dorpen en steden te fietsen, werkt de provincie aan negen doorfietsroutes. Samen met gemeenten verbeteren we bestaande fietspaden, verbinden ze aan elkaar en voorzien ze van herkenbare belijning, wegwijzers en verlichting. Zo wordt het aantrekkelijker om ook voor langere afstanden en naar je werk de fiets te pakken. Dat is goed voor ons klimaat, vermindert de files op de weg en is gezond. Op de doorfietsroutes zijn alle fietsers welkom, of je nu snel of rustig fietst. Je komt hier minder obstakels tegen en krijgt vaak voorrang op ander verkeer. Download de IK FIETS APP en krijg nog sneller groen licht.

Meer informatie over de doorfietsroutes is te vinden op www.provincie-utrecht.nl/doorfietsroutes

miranda.mens@provincie-utrecht.nl, 06 53 21 55 01