Basisschool De Wegwijzer wint challenge Fietsen is Fun!

in Fiets

Christelijke Basisschool de Wegwijzer in Overberg heeft de fiets-challenge gewonnen van Fietsen is Fun!, een programma van de provincie Utrecht om fietsen te stimuleren. De leerlingen fietsten samen met hun ouders tijdens de actieweek de meeste kilometers.

Fietsen is fun juni 2023
Sebastiaan Laarman (ANWB) en Cees Oostrom (provincie Utrecht) met leerlingen van de winnende school. Fotograaf: Arnaud Roelofsz

De provincie Utrecht wil graag dat iedereen, ouders en leerlingen, meer gaat fietsen en het nóg leuker gaat vinden. Arne Schaddelee, gedeputeerde mobiliteit van de provincie, legt uit: “Samen met ANWB Streetwise hebben we nu voor de tweede keer ‘Fietsen is Fun!’ gehouden. In twee jaar tijd hebben er totaal 1.354 leerlingen uit de bovenbouw van de basisschool meegedaan aan het programma en hebben we 33 fietsen uitgedeeld aan leerlingen die thuis geen fiets hebben. Geen wedstrijd zonder een winnaar: dus gefeliciteerd Basisschool de Wegwijzer in Overberg. En natuurlijk hun ouders, want die hebben ook meegefietst. Want naast fietsles op school, doet goed voorbeeld van ouders natuurlijk goed volgen. Een beproefde aanpak waarmee we na de zomer weer verder gaan”.

Fietsen is Fun!

Leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 kregen fietsles op school op een uitdagend parcours, dat steeds lastiger werd gemaakt. Zo ontwikkelden ze de juiste fietsvaardigheden om veilig deel te nemen aan het verkeer. Het programma is afgesloten met de challenge: de leerlingen hebben een week lang zoveel mogelijk gefietst, zelfstandig en samen met hun ouders. De leerlingen van CBS de Wegwijzer in Overberg hebben dit het beste uitgevoerd en genoten van een toffe theatervoorstelling over verkeer op hun school. In totaal deden dit jaar ruim 704 leerlingen op veertien scholen uit de bovenbouw, verspreid over dertien gemeenten in de provincie Utrecht, mee aan ‘Fietsen is Fun!’.

miranda.mens@provincie-utrecht.nl06 53 21 55 01

Zie ook