Burgemeester Gerolf Bouwmeester voor tweede termijn beëdigd in Leusden

Commissaris van de Koning Hans Oosters heeft op maandagavond 11 september, tijdens een buitengewone raadsvergadering, burgemeester Gerolf Bouwmeester van Leusden de ambtseed afgenomen. Gerolf Bouwmeester is sinds september 2017 burgemeester van Leusden. Hij begint aan zijn tweede termijn van zes jaar.

Beëdiging burgemeester Bouwmeester
Beëdiging burgemeester Bouwmeester (vlnr: Commissaris van de Koning Hans Oosters, chef kabinet cvdK Bas Thomas, burgemeester Gerolf Bouwmeester)

In zijn toespraak noemde de commissaris burgemeester Bouwmeester "een warme bestuurder die de mensen consequent opzoekt. Die zich bij elk evenement op het plein met graagte onder de Leusdenaren begeeft voor koffie en levendige gesprekken. Of dat plein nu in Leusden zelf ligt, of in Achterveld, Leusden-Zuid of Stoutenburg. Of in een van de vele buurtschappen." Ook roemde de commissaris Bouwmeesters passie voor een goed inhoudelijk debat én voor een goede debatcultuur.

Burgemeester Bouwmeester is 51 jaar. Hij is getrouwd en heeft twee dochters en een zoon. Voordat hij burgemeester werd in Leusden, was hij stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-West.

Ondertekening installatie burgemeester Bouwmeester Leusden

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69