Groot onderhoud Beverweerdsebrug in Werkhoven

De provincie Utrecht gaat vanaf eind januari 2024 groot onderhoud uitvoeren aan de Beverweerdsebrug aan de Molenhoeflaan in Werkhoven. De brug over de Kromme Rijn wordt daarbij ook versterkt, zodat deze weer toekomstbestendig is. De weg wordt voor drie weken afgesloten van maandag 22 januari tot en met vrijdag 9 februari 2024.

De Beverweerdsebrug in Werkhoven

De werkzaamheden worden uitgevoerd door Aannemingsbedrijf Gebr. De Koning. Het brugdek wordt volledig vervangen, met uitzondering van de leuningen en de randliggers (de brugliggers aan de zijkant), die worden hergebruikt. Naast het nieuwe brugdek worden er nieuwe damwanden aangebracht, als bescherming van de nieuw aan te brengen fundering. Het uitgangspunt bij de vervanging is dat het uiterlijk van de brug ongewijzigd blijft vanwege de status van rijkscultureel erfgoed.

Veel van de werkzaamheden worden op een andere locatie voorbereid om de werkzaamheden bij de brug zo kort mogelijk te laten duren. Zo ondervinden het verkeer en de omgeving zo min mogelijk hinder. In de week voor 22 januari en de week na 9 februari zijn er voorbereidende en afrondende werkzaamheden, de Molenhoeflaan is dan wel open voor verkeer.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46