Groot onderhoud Beverweerdsebrug in Werkhoven: weg drie weken dicht

De provincie Utrecht voert in januari en februari 2024 groot onderhoud uit aan de Beverweerdsebrug in Werkhoven. De brug over de Kromme Rijn wordt daarbij ook versterkt, zodat deze weer toekomstbestendig is. De Molenhoefweg is van 22 januari tot en met 9 februari volledig afgesloten.

Beverweerdsebrug aan de Molenhoeflaan in Werkhoven

De werkzaamheden worden uitgevoerd door Aannemingsbedrijf Gebr. De Koning. De werkzaamheden starten rond 10 januari, waarbij de weg nog niet is afgesloten. Er wordt eerst een werkterrein ingericht in het weiland naast de brug.

Omleiding

Vanaf maandag 22 januari 6:00 uur wordt de brug volledig afgesloten. Verkeer wordt in beide richtingen omgeleid via de Jachtrustlaan, Broekweg, Langbroekerdijk, De Zuwe en de N229. De brug wordt op vrijdag 9 februari om 17:00 uur weer geopend. In de week daarna wordt het werkterrein naast de weg afgebouwd en opgeruimd, maar is de weg wel beschikbaar.

Werkzaamheden

Het brugdek wordt volledig vervangen, met uitzondering van de leuningen en de randliggers (de brugliggers aan de zijkant), die worden hergebruikt. Naast het nieuwe brugdek worden er nieuwe damwanden aangebracht, als bescherming van de nieuwe fundering. Het uitgangspunt bij de vervanging is dat het uiterlijk van de brug ongewijzigd blijft vanwege de status van rijkscultureel erfgoed.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46