Lange Meentweg in Kamerik afgesloten voor wegwerkzaamheden

Van woensdag 20 september 20:00 uur tot maandag 25 september 05:00 uur is de Lange Meentweg (N463) in Kamerik afgesloten voor wegwerkzaamheden. KWS Infra voert in opdracht van de provincie Utrecht groot onderhoud uit, waarbij onder andere het asfalt wordt vervangen.

waarschuwingsbord wegwerkzaamheden

De weg is afgesloten tussen de Van Teylingenweg en de Ingenieur Enschedeweg (N212). Om de overlast zoveel mogelijk te beperken worden de werkzaamheden uitgevoerd in een zo kort mogelijke periode. Ook in de nachten wordt er doorgewerkt.

Verkeersmaatregelen

Tijdens de werkzaamheden is de weg volledig afgesloten voor autoverkeer. Verkeer wordt met borden omgeleid via de N212 en door Zegveld en Woerden. Voor fietsers blijft de weg beschikbaar. Tijdens de werkzaamheden aan het fietspad (de eerste twee tot drie dagen) worden zij door verkeersregelaars over een gedeelte van de rijbaan geleid. Daarna kunnen ze gebruik maken van het vernieuwde fietspad tussen de Wilnisse Zuwe en de Van Teylingenweg.

Werkzaamheden

De werkzaamheden betreffen groot asfaltonderhoud om de weg in een goede en veilige conditie te houden. Daarnaast wordt de weg op een aantal punten aangepast voor verbetering van de verkeersveiligheid. Hieronder de werkzaamheden op een rij:

• Vervangen asfalt op de hoofdrijbaan
  • Verlagen maximumsnelheid naar 60 km/h en aanpassen markering en bebording
  • Aanbrengen bermverharding
  • Opknappen en verbreden fietspad tussen de Wilnisse Zuwe en de Van Teylingenweg
  • Aanbrengen verkeersplateau ter hoogte van de ophaalbrug bij de Wilnisse Zuwe

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46