Verkeershinder door rioolwerkzaamheden op diverse locaties

Op diverse wegen in de provincie Utrecht werken we tussen 12 en 15 november op en langs de weg aan het riool. Er is geen sprake van wegafsluitingen, maar verkeer kan wel beperkte hinder ondervinden.

Rioolinspectie

Van der Velden Rioleringsbeheer voert in opdracht van de provincie Utrecht onderhoud uit aan het riool, zoals reinigen en inspecteren. Hieronder een overzicht van de plekken waar gewerkt wordt:

• Van zondag 12 november 19:00 tot maandag 13 november 06:00 uur aan de Biltseweg (N234) tussen de Koningsweg (N221) en de Amsterdamsestraatweg (N221) in Soest.
  • Op dinsdag 14 november tussen 09:00 en 15:00 uur aan de Universiteitsweg (N412) in Utrecht ter hoogte van de aansluiting met de A28.
  • Op woensdag 15 november tussen 09:00 en 15:00 uur aan de N405 (Spruitweg/Van Teylingenweg) tussen de Geestdorp in Woerden en de Beukenlaan in Kamerik.

Op alle locaties wordt de rijbaan versmald en moet verkeer met aangepaste snelheid rijden. Op de N234 en N405 wordt het verkeer door verkeersregelaars langs het werk geleid. De weg blijft in alle gevallen beschikbaar, maar door de wegversmallingen kan er lichte vertraging zijn.

Inspectie

De werkzaamheden maken deel uit van het jaarlijkse rioleringsonderhoud dat de provincie Utrecht uitvoert langs haar wegen. Door de inspectieputten, de kolken en de afvoerleidingen niet alleen te reinigen maar ook te inspecteren, krijgt de provincie een actueel inzicht in de technische staat van de riolering. Op basis daarvan maakt zij een onderhoudsplan voor de toekomst.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46