Wegwerkzaamheden Spruitweg (N405) in Kamerik

Van maandag 22 april 5:00 uur tot vrijdag 26 april 22:00 uur is de Spruitweg (N405) in Kamerik afgesloten door wegwerkzaamheden. De weg is dicht tussen de Van Teylingenweg en de Ingenieur Enschedeweg (N212). Tijdens de werkzaamheden wordt regulier onderhoud uitgevoerd om de weg in goede en veilige conditie te houden.

Asfaltmachine van KWS

De werkzaamheden worden uitgevoerd door KWS in opdracht van de provincie Utrecht. Tijdens de werkzaamheden wordt over een lengte van 1,6 kilometer nieuw asfalt aangebracht. Daarnaast worden nieuwe markeringen op de weg geplaatst en kleine reparaties uitgevoerd.

Afsluiting en omleiding

Om de werkzaamheden veilig uit te kunnen voeren, moet de weg worden afgesloten voor al het verkeer. Voor doorgaand autoverkeer wordt een omleidingsroute ingesteld via de N212, N198, Utrechtsestraatweg in Woerden en de N405. Kamerik is tijdens de werkzaamheden alleen bereikbaar vanuit Woerden via de Van Teylingenweg. Er worden verkeersregelaars ingezet om het verkeer in goede banen te leiden.

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving wordt het fietspad tussen de Beukenlaan en de N212 afgesloten tijdens de werkzaamheden. We voeren asfaltonderhoud uit ter hoogte van de Beukenlaan en in de bocht van de N405 naar de N212 wordt asfalt vervangen door betonplaten. Met gele borden worden omleidingsroutes aangegeven.

Openbaar vervoer

Buslijn 123 rijdt normaal gesproken over de N405 tussen Woerden en Mijdrecht, via Kamerik. Tijdens de werkzaamheden volgt de buslijn de omleidingsroute en worden de haltes in Kamerik niet bediend. Op de kruising van de N212 (Ingenieur Enschedeweg) met de N405 (Spruitweg) wordt een tijdelijke bushalte ingericht voor buslijn 123. De dienstregeling van buslijn 524 blijft ongewijzigd. Voor de exacte reisinformatie kunt u 9292.nl raadplegen.

Slag om de arm

Bij alle wegwerkzaamheden kunnen onvoorziene omstandigheden voorkomen waardoor het werk moet worden uitgesteld naar een later moment. Bijvoorbeeld als het lange tijd achter elkaar hard regent. Asfalteren is dan niet verstandig omdat de kwaliteit van het resultaat onvoldoende zal zijn. Als de planning onverhoopt wijzigt, melden wij dit.

BouwApp en meer informatie

Meer informatie over de werkzaamheden vindt u via de BouwApp en KWS-app onder Groot asfaltonderhoud N405.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46