Werkzaamheden Biltseweg (N234) in Soest

Vanaf maandag 15 april is de Biltseweg (N234) in Soest een week afgesloten voor wegwerkzaamheden. De weg is in de periode van maandag 15 april 06:00 uur tot en met maandag 22 april 5:00 uur afgesloten tussen de kruising met de Amsterdamsestraatweg en de Koningsweg. In het weekend is ook de kruising met de Koningsweg afgesloten.

waarschuwingsbord wegwerkzaamheden

De werkzaamheden worden uitgevoerd door de Versluys Groep in opdracht van de provincie Utrecht. Tijdens de werkzaamheden wordt regulier onderhoud uitgevoerd om de weg in goede en veilige conditie te houden. Ook wordt de afwatering hersteld.

Afsluiting en omleiding

Van maandag 15 april 06:00 uur tot vrijdag 19 april 20:00 uur werken we aan het deel van de Biltseweg tussen de kruising met de N221 en de kruising met de Koningsweg. Beide kruisingen blijven open voor al het verkeer.

Van vrijdag 19 april 20:00 uur tot maandag 22 april 05:00 uur werken we aan het bovengenoemde deel van de Biltseweg én is de kruising met de Koningsweg afgesloten voor verkeer.

Doorgaand verkeer wordt omgeleid via Amersfoort over de A1, N199, N221, N237 en N238. Lokale omleidingsroutes worden met borden aangegeven.

Tijdens de werkzaamheden blijft de fietsoversteek bij de kruising met de Koningsweg open voor fietsers. Er staan verkeersregelaars die helpen bij het oversteken. Nood- en hulpdiensten maken bij spoed ook gebruik van de fietsoversteek. We vragen ruiters te paard voorzichtig te zijn in verband met de inzet van groot materieel. Tijdens de weekendafsluiting van de kruising N234 met de Koningsweg is oversteken voor ruiters te paard niet mogelijk.

Slag om de arm

Bij alle wegwerkzaamheden kunnen onvoorziene omstandigheden voorkomen waardoor het werk moet worden uitgesteld naar een later moment. Bijvoorbeeld als het lange tijd achter elkaar hard regent. Asfalteren is dan niet verstandig omdat de kwaliteit van het resultaat onvoldoende zal zijn. Als de planning onverhoopt wijzigt, melden wij dit.

BouwApp en meer informatie

Meer informatie over de werkzaamheden vindt u via de BouwApp onder ‘Groot asfaltonderhoud Biltseweg’.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46