Wijkbus Vreeswijk breidt uit met tweede bus door succes

Lijn 565, de Wijkbus Vreeswijk, zal vanaf maandag 15 april, vaker gaan rijden. Op werkdagen en zaterdagen wordt tussen 10.30 en 17.30 uur een tweede achtpersoonsbusje ingezet, waardoor bewoners van Vreeswijk en Fokkesteeg elke 15 minuten naar en van Nieuwegein Centrum kunnen reizen.

Lijn 565 Nieuwegein-Vreeswijk

De Wijkbus Vreeswijk startte in december 2021 als een proef van twee jaar. Vrijwillige chauffeurs besturen dit achtpersoonsbusje, die een vaste dienstregeling rijdt tussen Vreeswijk, Fokkesteeg en Nieuwegein Centrum. Het project is een samenwerking tussen de provincie Utrecht, vervoerbedrijf Qbuzz, het VrijwilligersHuis Nieuwegein en de gemeente Nieuwegein.

Groot succes

De proefperiode, die eindigde op 9 december 2023, bleek een groot succes. Oorspronkelijk was het doel om wekelijks ongeveer 450 passagiers te vervoeren. Maar in december 2023 werden zelfs meer dan 1000 reizigers per week geteld. Lijn 565 is daarom vanaf verleden jaar december definitief opgenomen in het vervoersaanbod.

Tweede bus

De provincie Utrecht, Qbuzz, het VrijwilligersHuis en de gemeente Nieuwegein hebben besloten om vanaf 15 april een tweede busje in te zetten op drukke momenten om tegemoet te komen aan de vraag en capaciteitsproblemen. Dit betekent dat lijn 565 vanaf 10.30 uur 's ochtends tot 17.30 uur 's middags elk kwartier zal rijden. Vóór 10.30 uur en na 17.30 uur blijft de huidige dienstregeling (elk halfuur een rit) onveranderd. De dienstregeling vindt u op de website van U-OV

Feestelijke gelegenheid

Op maandag 22 april zullen gedeputeerde André van Schie, wethouder Ellie Eggegoor, coördinator van het VrijwilligersHuis en vervoerder Qbuzz met de Wijkbus Vreeswijk meerijden om samen dit succes te vieren.

Oproep vrijwilligers

Vrijwillige chauffeurs besturen de Wijkbus Vreeswijk. Om de bus te laten rijden is het VrijwilligersHuis Nieuwegein op zoek naar extra vrijwilligers, die een paar uur per week of op oproep willen rijden. Kijk voor meer informatie op de website van het VrijwilligersHuis

jelmer.geerds@provincie-utrecht.nl, 06 42 47 30 33