Kennisgeving circa 18.994m2 grasland IJsselstein (22-12-2022)

De provincie is voornemens om circa 18.994m2 grasland (hierna: de percelen) tussen watergang IJsselwetering en Noord IJsseldijk te IJsselstein te verkopen. De beoogde verkoop geschiedt aan aangrenzend eigenaar A.J.M. Vlooswijk en betreft een grondruil voor de gronden die hij inbrengt voor de door de provincie beoogde aanleg van een fietspad aan de IJsselwetering.

Het perceel is kadastraal bekend als gemeente IJsselstein, sectie D, nummer 1766 gedeeltelijk ter grootte van ca 16.739m2 en gemeente IJsselstein, sectie D, nummer 154 gedeeltelijk ter grootte van ca 2.255m2.

Kaart gemeente IJsselstein sectie D

De provincie heeft de betreffende grond recent verworven met onder andere het oogmerk om deze als ruilgrond in te kunnen zetten voor de verwerving van de voor de aanleg van het fietspad (parallel aan de IJsselwetering) benodigde gronden. De voorgenomen verkoop vindt dan ook plaats in het kader van een grondruil. De provincie koopt gronden aan van Vlooswijk (IJsselstein D 2941 ged.) om de aanleg van voornoemd fietspad mogelijk te maken. Het perceel IJsselstein D2941 grenst rechtstreeks aan perceel IJsselstein D1766.

Met de beoogde verkoop wordt derhalve een deel van het voor het fietspad benodigde trace verworven.

Gelet op het bovenstaande is de provincie van oordeel dat Vlooswijk met zijn inbreng van een deel van de voor het fietspad benodigde gronden, de enige serieuze gegadigde is die in aanmerking komt voor de aankoop van deze onroerende zaak.

Indien u van mening bent dat u, op gelijke wijze als Vlooswijk en indachtig de hiervoor geschetste voorwaarde (inbreng gronden voor trace fietspad), ook een serieuze gegadigde bent voor de aankoop van de percelen, dan wordt u verzocht uw verzoek tot aankoop schriftelijk en voorzien van een motivering (u legt uit waarom de provincie de percelen aan u zou moeten verkopen) aan de provincie kenbaar te maken. Uw verzoek dient u uiterlijk op 22-12-2022 voor 16.00 uur ’s middags per mail kenbaar te maken via onderstaand e-mailadres.

Voor eventuele vragen kun u contact op nemen met cluster grondzaken: jan-willem.van.iersel@provincie-utrecht.nl, of tel. 06 36 52 56 55.