Mededeling tot voorgenomen verkoop grond gekoppeld aan natuurontwikkeling nabij de Lingedijk in Leerdam

13 december 2023

De provincie Utrecht is voornemens om circa 9 ha grond nabij de Lingedijk in Leerdam aan een (natuur)terrein beherende organisatie te verkopen. Gekoppeld aan de verkoop zal de provincie Utrecht in samenwerking met de eindbeheerder natuur op deze grond realiseren.

Objectgegevens

Kadastraal perceel Oppervlakte Cultuurtoestand (eindbeeld)
Leerdam K 776 8.8 ha Natuur

Verkoopprocedure

De provincie Utrecht verkoopt onroerende zaken op basis van een openbare transparante procedure, met inachtneming van het provinciaal beleidskader grondbeleid, tegen marktconforme prijzen. Niettemin kan de provincie besluiten om van een openbare verkoop af te zien als bij voorbaat vaststaat of redelijkerwijs kan worden aangenomen dat op grond van objectieve, toetsbare en redelijke criteria slechts één serieuze gegadigde in aanmerking komt voor aankoop. De provincie meent dat de betreffende terrein beherende organisatie de enige serieuze gegadigde is om deze gronden te kopen om de volgende criteria:

• De betreffende terrein beherende organisatie heeft ook de alle grond direct grenzend aan de te verkopen kavel in eigendom en kan daardoor een efficiënter en optimaler integraal beheer uitvoeren;
  • Met de verkoop wordt circa 8,8 ha. natuur ingericht en door een eindbeheerder langdurig beheer met een duurzaam karakter
  • Deze verkoop maakt onderdeel uit van een kavelruilproject.

Als u van mening bent eveneens aan de gestelde criteria te voldoen en daarom in aanmerking wenst te komen voor verkoop van deze onroerende zaak dan kunt u dit schriftelijk en gemotiveerd uiterlijk 20 kalenderdagen na datum van publicatie aan de provincie Utrecht kenbaar maken. In dat geval onderzoekt de provincie of de verkoop alsnog op basis van een openbare verkoopprocedure dient plaats te vinden. U ontvangt binnen drie weken na sluiting van de reactietermijn schriftelijk bericht.

Het kenbaar maken van interesse doet u door een e-mail te sturen naar ben.keller@provincie-utrecht.nl onder vermelding van "Interesse in grond nabij de Lingedijk in Leerdam”.

Voor vragen of inlichtingen kunt u tevens telefonisch contact opnemen met de heer B. Keller. Hij is bereikbaar op nummer 06 81 94 78 70.